Brev:
Søvn - ligge og mosle rundt
1. februar 2017
Alder:
4 mdr.
Søvn - ligge og mosle rundt
Kære Helen.
Jeg har haft en del spørgsmål på det sidste, men tror endelig det er ved at have sin ende ;)
Min datter har nu to dage i træk sovet godt i sin egen seng og vi har fundet ud af at hun faktisk helst vil ligge og selv finde ro hvilket tager hende ca.20 min. hun mosler lidt, græder ikke. Når hun har fået sin nusseklud over hovedet og hun har ligget og rodet lidt med den er der ro :)
Vi havde meget svært ved at finde ud af hvordan hun helst ville falde i søvn i sin seng og sad derfor meget hos hende i starten, holdt hånden på hendes bryst, puttede hende i dynen osv. hun panikkede fuldstændigt. Hun ville åbenbart bare ligge selv og mosle lidt rundt, dog med en føntørrelyd fra telefonen som hun har fundet ro ved nærmest siden fødslen, men dette kan vel ikke varer evigt man finder ro ved denne lyd? Mon hun pludselig kan uden den, når lyden ikke virker mere ?
Hun kan godt finde ro uden lyden om natten, når hun har været oppe og få mad.
Så vil hun bare ikke have dynen på, så hun ligger faktisk uden hele natten, dog har hun nattøj og sokker på og vi har skruet lidt op for varmen så det er 21,5 grad, er det helt normalt de ikke vil have dyne på?
Hun har nogle meget voldsomme bevægelser om natten trods hun sover, flere gange vågner vi selv af hun ligger og sparker helt vildt og når vi så kigger til hende sover hun :/ ?
Mit sidste spørgsmål i forbindelse med søvn er hvornår hun må sove i gennem om natten? Lige nu bliver hun lagt kl.ca.21.30 og får kun 1 flaske om natten kl.ca.3 el.kl.ca.5, det er lidt forskelligt hvornår hun vågner og bede om mad. Men det er meget sjældent hun vil have mad mere end en gang. Nogle enkelte gange har jeg måtte vække hende 6 for at give hende mad. Hun har tydeligvis et godt sovehjerte om natten :)
Hun vågner altid kl.8 og er klar til at starte dagen.
Med venlig hilsen
Katrine