Endnu én - spørgsmål til sengetid

31. januar 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Endnu én - spørgsmål til sengetid

Hej igen.

Og tak for svar til mit sidste brev. Det skal helt sikkert afprøves. Faktisk har jeg allerede bestilt en babyfeeder.

Jeg har lige en problemstilling til. Denne er omkring sengetider. Jeg læser nemlig ofte, at børn i min søns alder ofte sover allerede kl 19:30-20:00. Det gør min søn så afgjort ikke. Faktisk er kl 21:30 det tidligste han er "nede for natten". Ellers sover han for det meste først kl 22.

Jeg har prøvet at putte ham kl 19 (kramme bamser, læse og så amning), og han falder også i ...

Annonce

... søvn. Men der går max 45 min, så vågner han med en ny spand energi og så er han i stedet først nede for natten kl 22:30.

Det er egentlig ikke et problem nu og her - han sover til kl 08:45 de fleste dage og sover godt om dagen (tre gange a 30-90 min stk). Og han skal først i vuggestue omkring 13-14 mdrs alderen.

Det der bekymrer mig, er om det vil komme af sig selv, når han skal i vuggestue, eller om jeg kan/skal gøre noget allerede nu? Og tager han overhovedet skade af at sove så sent?

Med venlig hilsen
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder