Brev:
Endnu én - spørgsmål til sengetid
31. januar 2017
Alder:
8 mdr.
Endnu én - spørgsmål til sengetid
Hej igen.
Og tak for svar til mit sidste brev. Det skal helt sikkert afprøves. Faktisk har jeg allerede bestilt en babyfeeder.
Jeg har lige en problemstilling til. Denne er omkring sengetider. Jeg læser nemlig ofte, at børn i min søns alder ofte sover allerede kl 19:30-20:00. Det gør min søn så afgjort ikke. Faktisk er kl 21:30 det tidligste han er "nede for natten". Ellers sover han for det meste først kl 22.
Jeg har prøvet at putte ham kl 19 (kramme bamser, læse og så amning), og han falder også i søvn. Men der går max 45 min, så vågner han med en ny spand energi og så er han i stedet først nede for natten kl 22:30.
Det er egentlig ikke et problem nu og her - han sover til kl 08:45 de fleste dage og sover godt om dagen (tre gange a 30-90 min stk). Og han skal først i vuggestue omkring 13-14 mdrs alderen.
Det der bekymrer mig, er om det vil komme af sig selv, når han skal i vuggestue, eller om jeg kan/skal gøre noget allerede nu? Og tager han overhovedet skade af at sove så sent?
Med venlig hilsen
Sanne