Brev:
Skæv døgnrytme
29. januar 2017
Alder:
3 mdr.
Skæv døgnrytme
Kære Helen
Thomas er nu 12 uger gammel. Han stortrives og udvikler sig så fint. Hans døgnrytme er dog stadig meget skæv. Han sover noget uroligt om natten, og fra kl. 20.00 er han sjældent til at få til at sove mere end ca. 30-60 minutter. Han falder stadig først til ro omkring kl. 01.00, og natten er som sagt ofte temmelig urolig. Til gengæld sover han nogle rigtig gode lure om dagen, og samlet set får han vel den søvn, som han skal bruge.
Mit spørgsmål til dig er, om det allerede nu er muligt at prøve at pille ved hans rytme, eller om han stadig er alt for lille til den slags? Jeg har hørt, at "søvn avler søvn". Men kan han sove for meget i løbet af dagen, skal jeg prøve at holde ham noget mere aktiv og vågen i dagtimerne, eller skal jeg bare acceptere, at hans rytme er, som den er?
Jeg ser frem til at høre fra dig. :)
Kærlig hilsen Thomas' mor