Urolig og distraheret baby

27. januar 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Urolig og distraheret baby

Hej Helen

Tak for dit sidste svar angående min datters sengetid. Det var beroligende at vide, at det er helt normalt at en baby i hendes alder først kommer så sent i seng om aftenen. Nu er der gået en måneds tid, og hun har stadig en sen sengetid.

Hun er nu 13 uger, og her inden for den sidste uge har jeg lagt mærke til, at der er begyndt at ske noget nyt med hende igen. Hver aften, når jeg putter hende, gør jeg det altid på samme måde. Sidder med hende i et helt mørkt soveværelse, imens hun får sin godnatflaske. Bagefter synger jeg altid de samme fire sange og stryger hende over hovedet, til hun sover. Nogle gange holder jeg også en hånd for øjnene, så hun finder ro. Men her den sidste uge har jeg bemærket, at hun er meget mere distraheret når vi sidder der. Arme og hænder kører rundt og skal hive i dynen, mine hænder og flasken.

Derudover tager det længere tid at få ...

Annonce

... hende til at falde i søvn. Også til hendes lure generelt, hvor hun er blevet mere pivet og klynkende. Hun har tydeligvis svært ved at overgive sig til søvnen, men er dødtræt og men se hun kæmper. Jeg kan godt se, at det nok er fordi hun bliver mere og mere bevidst, og pludselig vil følge med i alt hvad der sker omkring hende.

De sidste nætter har hun også sovet mere uroligt og nogle gange også vågnet op. Hun har ellers sovet igennem, fra hun var blot en måned gammel, og sover typisk fra 22-23 til 8-9 næste morgen.

Så mit spørgsmål til dig er egentlig, om du kan fortælle lidt om hvad det er, der sker med hende for tiden? Skal hendes søvn til at være mere afbrudt om natten fra nu af, eller er det mon blot en periode? Og er der noget jeg kan gøre for bedre at hjælpe hende ind i søvnen, når hun bliver puttet?

Jeg ser frem til at læse dit svar:)

Mange hilsener fra
Stephanie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor