Brev:
Urolig og distraheret baby
27. januar 2017
Alder:
3 mdr.
Urolig og distraheret baby
Hej Helen
Tak for dit sidste svar angående min datters sengetid. Det var beroligende at vide, at det er helt normalt at en baby i hendes alder først kommer så sent i seng om aftenen. Nu er der gået en måneds tid, og hun har stadig en sen sengetid.
Hun er nu 13 uger, og her inden for den sidste uge har jeg lagt mærke til, at der er begyndt at ske noget nyt med hende igen. Hver aften, når jeg putter hende, gør jeg det altid på samme måde. Sidder med hende i et helt mørkt soveværelse, imens hun får sin godnatflaske. Bagefter synger jeg altid de samme fire sange og stryger hende over hovedet, til hun sover. Nogle gange holder jeg også en hånd for øjnene, så hun finder ro. Men her den sidste uge har jeg bemærket, at hun er meget mere distraheret når vi sidder der. Arme og hænder kører rundt og skal hive i dynen, mine hænder og flasken.
Derudover tager det længere tid at få hende til at falde i søvn. Også til hendes lure generelt, hvor hun er blevet mere pivet og klynkende. Hun har tydeligvis svært ved at overgive sig til søvnen, men er dødtræt og men se hun kæmper. Jeg kan godt se, at det nok er fordi hun bliver mere og mere bevidst, og pludselig vil følge med i alt hvad der sker omkring hende.
De sidste nætter har hun også sovet mere uroligt og nogle gange også vågnet op. Hun har ellers sovet igennem, fra hun var blot en måned gammel, og sover typisk fra 22-23 til 8-9 næste morgen.
Så mit spørgsmål til dig er egentlig, om du kan fortælle lidt om hvad det er, der sker med hende for tiden? Skal hendes søvn til at være mere afbrudt om natten fra nu af, eller er det mon blot en periode? Og er der noget jeg kan gøre for bedre at hjælpe hende ind i søvnen, når hun bliver puttet?
Jeg ser frem til at læse dit svar:)
Mange hilsener fra
Stephanie