Brev:
Svær at putte til natten
27. januar 2017
Alder:
6 mdr.
Svær at putte til natten
Hej Helen :)
Vi har en dejlig dreng på snart 6 måneder, korrigeret 4,5. Han er glad og livlig i dagtimerne og er stort set aldrig utilfreds om dagen.
Han sover to lange lure i løbet af dagen, i sin barnevogn, en formiddagslur, fra ca. 9:30 til 13 og en eftermiddagslur fra 15:30 til 17. Dette kan dog godt variere. Det er intet problem at få ham til at sove om dagen. Når jeg ligger ham ned i barnevognen sover han ca. efter 10 min.
Vores problem er om aftenen, vi plejer at ligge ham imellem 19 og 20 afhængig af hvornår han viser tegn til at være søvnig. Han plejer at gnide sig i øjnene og gabe omkring kl. 1930, så der ligger vi ham ind på sengen. En del af putte ritualet er at vi synger for ham, og derefter giver ham en godnat flaske. Når han er ved at falde i søvn ligger jeg ham i vuggen med sin kanin og sutteklud. Jeg vugger ham derefter indtil han er faldet i søvn, i vuggen. Jeg kan høre hans vejrtræning er tung, men efter 20 min vågner han pludselig op (ligger og vrider sig, brokker sig, med lukkede øjne eller skriger. Jeg vugger ham så igen, han falder til ro, men efter 5 min starter det så igen. Det kan sagtens forsætte i halvanden til to timer før han sover helt.
Vi kan slet ikke få ham til at falde til ro hvis vi ikke vugger ham. Jeg har prøvet med en hånd på maven, snakke stille til ham eller synge, men det eneste der virker er hvis jeg vugger ham.
Jeg har prøvet at tage ham med ind i stuen igen efter de 20 min, men der virker han træt og er enormt pylret.
Hvis vi prøver at ligge ham senere end 20 bliver han pylret og det er endnu sværere at få ham til at falde til ro, - til at starte med.
Når han så endelig sover, vågner han ca. 2 gange, tidlig nat og tidlig morgen.
Han havde også en lille periode på ca. en uge hvor han vågnede hver time natten over, dette er dog ovre nu.
Kan ikke finde ud af om han er midt i et spring eller om der er noget vi kan gøre anderledes.
På forhånd tak for hjælpen :)