Brev:
Rytme med tidlig nat
23. januar 2017
Alder:
3 mdr.
Rytme med tidlig nat
Kære Helen
Min søn på tre måneder er begyndt at sove mere om natten og mindre om dagen, hurra for det. Men hans nat begynder for tiden kl 18-20 allerede, hvor han falder i tung søvn i tre/fire timer, spiser og falder i søvn igen. Han spiser derefter igen et par gange, inden han vågner helt og vil lege/hygge/være vågen.
Hvis han er faldet i nattesøvn allerede 18, starter hans dag cirka ved 4/5-tiden, måske lidt før, måske lidt efter. Når han sover fra 20-tiden, begynder hans dag cirka 6/6:30.
Det er så dejligt, at han sover en masse om natten, men kan vi gøre noget for at rykke det hele lidt, så vi ikke skal stå op midt om natten nogle gange? :)
En anden grund til, at han vågner helt op der ved 4/6-tiden er, at han nærmest altid har afføring i forbindelse med måltidet. Han spiser også en gang ved 2-3-tiden, dvs måltid cirka 19 - 23 - 3 - 6 CIRKA.
Tak:)
PS - hans dagsrytme ser cirka således ud for tiden:
Morgenlur (som kommer efter at have været vågen cirka halvanden time alt afhængig af, om hans nat sluttede ved 4-5-eller 6-tiden:) nu cirka et kvarter til en halv time (har ellers været to timer længe)
Formiddagslur en til to timer cirka fra 10-12
Eftermiddagslur som slutter ved 17-18tiden. Slutningen på denne afgør, hvornår hans "nat" starter - for luren derefter markerer begyndelsen på hans nat:)