Brev:
Puttetid tvillinger
22. januar 2017
Alder:
13 mdr.
Puttetid tvillinger
Kære Helen
Har tidligere skrevet til dig omkring mine tvillinger og har nu brug for lidt gode råd igen.
Lidt om vores rutiner først:
Kommer hjem fra vuggestue ved 15.30 tiden, spiser lidt frugt og leger bagefter.
Ved 17 -17.30 tiden spiser vi mad.
Hver anden dag kommer de i bad efter aftensmaden,.
Og ellers hygger vi lidt i stuen.
Ved 18-18.30 tiden gjort natklar. Herefter en natflaske og vi går i soveværelset.
Her har vi så fra dag 1 af vugget hver vores barn i armene.
I perioder kun mig der har "duet", hvorfor jeg endte med at ligge i sengen med en på hver side.
Vores søn falder for det meste rigtig hurtigt i søvn. Vores datter derimod, hun kan være evigheder om det. Det er et problem når de kan tage op til 2 timer førend hun har overgivet sig. Jeg vil også gerne nå at have hyggetid med storebror inden hans sengetid.
Min datter er bare utrolig morsyg og omklamrende. Hun bliver alt for ked af det hvis bare far prøver at putte. Så nu tænker jeg om det mon kan hjælpe at forsøge at slippe det at skulle vugges i søvn.
Hvordan pokker går man fra at vugge til at kunne putte sit barn i sengen og de bare stille og roligt lægger sig til at sove??
Sidder jeg i mellem deres senge på en stol til de giver op?
Hvad gør jeg hvis de bare græder hjerteskærende af frustration?
Tænker og håber at det måske også vil gøre at de sover bedre om natten uden at skulle søge mig hele tiden for at finde ro.?
Jeg er kan simpelthen ikke se mig ud af hvordan jeg løser det med 2 små på engang.
Overskuddet er ikke det der er størst. Vi har haft 5 mellemørebetændelser siden 15/11-16, og div "vuggestuepest", men blir nødt til at gøre noget så jeg kan have en "normal" og hyggelig aften med min store søn også.
Håber det giver mening det hele....
Med venlig hilsen
En mor til 3