Puttetid tvillinger

22. januar 2017

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Puttetid tvillinger

Kære Helen

Har tidligere skrevet til dig omkring mine tvillinger og har nu brug for lidt gode råd igen.
Lidt om vores rutiner først:

Kommer hjem fra vuggestue ved 15.30 tiden, spiser lidt frugt og leger bagefter.
Ved 17 -17.30 tiden spiser vi mad.
Hver anden dag kommer de i bad efter aftensmaden,.
Og ellers hygger vi lidt i stuen.
Ved 18-18.30 tiden gjort natklar. Herefter en natflaske og vi går i soveværelset.
Her har vi så fra dag 1 af vugget hver vores barn i armene.
I perioder kun mig der har "duet", hvorfor jeg endte med at ligge i sengen med en på hver side.

Vores søn falder for det meste rigtig hurtigt i søvn. Vores datter derimod, hun kan være evigheder om det. Det er et problem når de kan tage op til 2 timer førend hun har overgivet sig. Jeg vil også gerne nå at have hyggetid med storebror inden hans sengetid.

Min datter er bare utrolig morsyg og omklamrende. Hun ...

Annonce

... bliver alt for ked af det hvis bare far prøver at putte. Så nu tænker jeg om det mon kan hjælpe at forsøge at slippe det at skulle vugges i søvn.

Hvordan pokker går man fra at vugge til at kunne putte sit barn i sengen og de bare stille og roligt lægger sig til at sove??
Sidder jeg i mellem deres senge på en stol til de giver op?

Hvad gør jeg hvis de bare græder hjerteskærende af frustration?
Tænker og håber at det måske også vil gøre at de sover bedre om natten uden at skulle søge mig hele tiden for at finde ro.?

Jeg er kan simpelthen ikke se mig ud af hvordan jeg løser det med 2 små på engang.
Overskuddet er ikke det der er størst. Vi har haft 5 mellemørebetændelser siden 15/11-16, og div "vuggestuepest", men blir nødt til at gøre noget så jeg kan have en "normal" og hyggelig aften med min store søn også.

Håber det giver mening det hele....

Med venlig hilsen

En mor til 3

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina