Falde i søvn selv - 9 mdr.

19. januar 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Falde i søvn selv - 9 mdr.

Kære Helen,

Jeg har et (måske) hurtigt lille spørgsmål til dig. :)

Vores dreng på 9 mdr sover stadig i vores soveværelse (og faktisk oftest i vores seng), men vi vil gerne have ham og storesøster til at sove på samme værelse. Indtil videre falder han som regel i søvn med flasken. Han vågner så op og er ked af det og ender så med at skulle krammes i søvn i vores seng. Hyggeligt, men kvaliteten af søvnen er ikke den bedste. :)

Så nu starter vi projekt lær-at-falde-i-søvn-selv senest i næste uge, i håb om at han nemmere kan sove videre når han vågner hvor han er faldet i søvn. Det er vel ikke for tidligt når han nu er 9 mdr.?

Planen er at først lære ham at falde i søvn i egen seng (i vores soveværelse) og derefter flytte ham ind til storesøster. Vi vil tage flasken ud ...

Annonce

... af putteritualet nu for at den kamp ikke skal tages når han skal puttes sammen med storesøster. Er det dumt?

Jeg har det nok lidt med at overtænke det hele, men vil bare helst at det bliver mindst forstyrrende for storesøster at hun får selskab af lillebror - som godt kan brokke sig ret så højlydt hvis han ikke lige får det som han vil have det. :)

Og lige et bonusspørgsmål. Vores pige skal starte i børnehave til marts. Hvis vi flytter dem sammen på samme værelse i starten af februar, er det så ok ift at der ikke sker for meget oveni hinanden, altså børnehavestart. Eller er det bedre at vente til april måske? Måske fylder det mere for mig, det her sovearrangement, end det egentlig behøver. :)

Det blev en længere historie. Glæder mig til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne