Brev:
Falde i søvn selv - 9 mdr.
19. januar 2017
Alder:
9 mdr.
Falde i søvn selv - 9 mdr.
Kære Helen,
Jeg har et (måske) hurtigt lille spørgsmål til dig. :)
Vores dreng på 9 mdr sover stadig i vores soveværelse (og faktisk oftest i vores seng), men vi vil gerne have ham og storesøster til at sove på samme værelse. Indtil videre falder han som regel i søvn med flasken. Han vågner så op og er ked af det og ender så med at skulle krammes i søvn i vores seng. Hyggeligt, men kvaliteten af søvnen er ikke den bedste. :)
Så nu starter vi projekt lær-at-falde-i-søvn-selv senest i næste uge, i håb om at han nemmere kan sove videre når han vågner hvor han er faldet i søvn. Det er vel ikke for tidligt når han nu er 9 mdr.?
Planen er at først lære ham at falde i søvn i egen seng (i vores soveværelse) og derefter flytte ham ind til storesøster. Vi vil tage flasken ud af putteritualet nu for at den kamp ikke skal tages når han skal puttes sammen med storesøster. Er det dumt?
Jeg har det nok lidt med at overtænke det hele, men vil bare helst at det bliver mindst forstyrrende for storesøster at hun får selskab af lillebror - som godt kan brokke sig ret så højlydt hvis han ikke lige får det som han vil have det. :)
Og lige et bonusspørgsmål. Vores pige skal starte i børnehave til marts. Hvis vi flytter dem sammen på samme værelse i starten af februar, er det så ok ift at der ikke sker for meget oveni hinanden, altså børnehavestart. Eller er det bedre at vente til april måske? Måske fylder det mere for mig, det her sovearrangement, end det egentlig behøver. :)
Det blev en længere historie. Glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
Rikke