Søvn - udfordring 2

16. januar 2017

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Søvn - udfordring 2

Hej Helen

Det går heldigvis meget bedre på søvndelen siden sidst. Vi endte med at få en madras på gulvet og jeg sov så sammen med vores søn når han vågnede om natten. Efterhånden blev det senere og senere han vågnede, og jeg vendte ligeså stille tilbage til soveværelset.

Så så langt så godt.

Men han begyndte istedet at vågne omkring kl.3 om natten og var herefter vågen i 1-1,5 time. Det har heldigvis ikke været sådan de sidste par nætter. Til gengæld er han kort vågen hver 2.time hvor han lige skal hjælpes ned og ligge, hjælpes med at finde sutten eller lignende. Kl.4.30/5 kan jeg hører han rejser sig op, siger færdig og ned, og så er han altså klar til at stå op. Jeg er heldigvis selv morgenmenneske, men kl.4.30 er ikke morgen for mig. De morgener hvor den er før kl.5 har jeg forsøgt at ligge ham ned igen og igen og sige han skal sove. Jeg har holdt en trykkende hånd på kroppen, men lige lidt hjælper det.

Han sover fra kl.19.30/19.45-4.30/5 og ca. 3 timer til middag. Han sover lidt kortere i vuggestuen, tror måske han nogen ...

Annonce

... gange bliver vækket lidt af de andre børn.

Jeg har også tænkt på om vi skal vække ham fra middagsluren, men det er mig så inderligt meget imod. Jeg vil helst heller ikke vække ham fra natteluren, så vi har som udgangspunkt tænkt at hvis han får mulighed for at sove så sover han det han har brug for. Han er superglad i løbet af dagen, så det er ikke fordi han virker som om han får for lidt søvn. Han får 12-12,5 time på et døgn i gennemsnit.

Men hvordan får jeg ham vænnet til at sove lidt længere om morgenen? Skal vi bare acceptere at han står op der og så håbe det bliver bedre på sigt?

Og hvordan med de små opvågninger for at finde sutten, kan vi gøre noget for at hjælpe ham med det? Han har alene sutten når han skal sove. Dvs. han får den stukket i munden når han puttes til middagslur og får lov at vælge fra kassen inden sengetid, men har kun en enkelt med i seng. Men han er til gengæld glad for den :-)

Tusind tak for hjælpen, jeg glæder mig til at høre dit bud på ovenstående.

Med venlig hilsen
en lidt træt og knap så morgenfrisk mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor