Putning af vuggestue barn

9. januar 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Putning af vuggestue barn

Kære Helen,

Endnu engang tak for brugbare svar på mine spørgsmål. Her kommer endnu et dilemma.

Vi er nu begyndt i vuggestue, og er godt igang. Alberte er blevet 9 måneder og fik stor ros som et trygt og udadvendt barn ved 9 måneders tjek.
Alberte bliver puttet kl. 20 og sover på en god nat til kl. 07, men ellers 06.30, altså 10,5 / 11 timer. Desværre er vi kommet ind i en ond cirkel, hvor hun kan tage 1 time til halvanden om at falde til ro. Hun sover lur kl. 9-8.30 og igen 14-14.30 disse lure har hun kortet ned til sammenlagt halvanden time.

I vuggestuen er hun SÅ glad, og smiler så snart vi træder ind af døren og når hun bliver hentet kommer hun kravlende, men vil kort efter gerne ned og lege igen.

Vi er kede af herhjemme at hun virker SÅ træt og energi ...

Annonce

... forladt, og det forstår vi jo 100%, men hun kæmper en indædt kamp mod søvnen og får ikke det hun behøver.

Vi går med tanken om at putte tidligere end 20, men ved ikke om det bare vil resultere i endnu mere skrig og gråd, og om det måske strider mod hendes "rytme".

Kort resume af dagen:
06.30 vågner
07.00 havregrød
08.00 vuggestue
09.00 frugt, brød mm.
09.30 puttes
10.30 frokost
13.30 flaske, 200 ml
14.00 puttes
15.30 /16.00 lidt brød, frugt og hentes kort efter
18.00 aftensmad, det vi får
19.00 aftengrød
20.00 flaske, puttes
23-02 flaske

Når vi putter, hygger vi kortvarigt, hun får 3 sange og det er så det. Derefter kan vi gå ind og ligge hende ned 50 gange.

Råd til ændringer, putte rutine mm tages imod med kyshånd.,

Med venlig hilsen
Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg