Dårlig og urolig nattesøvn

6. januar 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Dårlig og urolig nattesøvn

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig med hensyn til at få vænnet min søn af med at skulle vugges i søvn.. vi synes nu af putning køre meget godt. vi kan dog ikke bare ligge ham og så falder han i søvn men vi sidder stille og roligt i en gynge stol og det tager ikke mere en 10-20 min og det er med spisning af flaske.. :)

Det der bare driller helt vildt er at han sover så uroligt om natten og vågner mange gange og er tit svær at få til at falde i søvn igen. Han vågner gerne 2 gange mellem han er blevet puttet kl 20 og til han får en flaske kl 23 ... (den flaske er vi ved at trappe fra) for det meste tager jeg ham med ind til os kl ca 23 hvor han får en lille flaske og her falder han for det meste i søvn og til ro hos mig og sover for det meste til ved en 4-5 tiden hvor han så begynder at sætte sig op i sengen, kravle hen over mig og gerne ligge sig op ovenpå mit hoved og kan ikke finde ro til at falde i søvn igen.. Jeg prøver at ligge hen ind til mig og nogle gange ...

Annonce

... hjælper det men for det meste må jeg gå ind på hans værelse med ham og ligge ham en hans "sansegynge" så snart han ligger den i falder han til ro og i søvn og sover så gerne til halv 7-7 ..

Det skal sige at han virkelig har været ramt af sygdom de sidste 2 mdr og det er ikke helt over endnu, han er forkølet og har lige haft øjenbetændelse og for 2 dage siden startede han i dagpleje med stor succes..

Har sådan brug for hjælp, jeg er bange for vi laver en masse dårlige vaner med f.eks at ligge ham i sanse gyngen om natten når han slet ikke kan finde ro men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre han er så træt og han bliver så ked af det til sidst hvis han ikke kan finde ro ..

Han får stadig 3 flasker vi er begyndt at skære meget end for den flaske kl 23 men synes det er svært at tage den helt væk her mens han sover så dårligt og ikke er helt på toppen. Tænker den næste der skal væk er den kl 12 til middag.. men hvornår og hvordan ??

Med venlig hilsen
en ret forvirret og træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder