Brev:
Problemer med putning - 17 mdr.
4. januar 2017
Alder:
17 mdr.
Problemer med putning - 17 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig, da vi oplever problemer med at putte vores datter på 17,5 måneder og har haft det i tre-fire ugers tid. Hun har dog aldrig rigtigt været nem at putte om aftenen og har altid været meget tryghedssøgende. Hun blev ammet til hun var 14 måneder.
Hendes dag ser sådan ud:
Kl. 6-6.30: Vågner
Kl. 12-14.30/15: Middagslur
Kl. 18: Aftensmad
Kl. 19: Godnatgrød
Efterfølgende gør min mand hende natklar. Hun sover i sin egen tremmeseng ved siden af vores. De går ind i soveværelset ca. kl. 19.30, og det er her, at vores problem opstår. Hun vil ikke give slip og falde hen, så i stedet vælter hun rundt i seng og græder noget så voldsomt. Min mand forsøger at trøste og være der for hende, snakke om hendes dag osv., men intet synes at virke.
På en 'god' aften tager det en time at putte hende, men for det meste halvanden time, hvor der er rigtig meget skrig og skrål. Hvis jeg putter, skriger hun endnu mere. Hun sover derfor som regel først kl. 20.30-21, og det synes jeg godt nok er meget sent for så lille en pige.
Det er rigtig hårdt, og jeg synes at vi har prøvet en masse - at putte hende kl. 20.15 i stedet for (det resulterede i, at hun først sov kl. 21.30), læse godnathistorie, gå fra og til soveværelset. Et aftenbad har vi ikke forsøgt, men vi ønsker ikke at bade hende hver aften, da jeg har døjet meget med eksem som barn, og vi ønsker ikke at irritere hendes hud unødvendigt meget.
Om dagen falder hun nemt i søvn i sin barnevogn, og hun er ellers en glad og aktiv pige, der er meget fremme. Hun er bl.a. begyndt at markere, når hun vil tisse på potte og tisser på potten flere gange ugentligt. Derudover er hun langt fremme sprogligt. Hun går i dagpleje, som hun er glad for.
Jeg håber, at du kan hjælpe os og beklager det lange brev.
Tak for en god brevkasse!