Brev:
Vågner hver anden time og ammes
21. november 2016
Alder:
7 mdr.
Vågner hver anden time og ammes
Hej Helen
Min dreng er nu 7 mdr. og jeg er begyndt at se et mønster i hvordan han sover om natten og jeg skal bruge din hjælp.
Vi putter ham mellem 19-1930 og så sover han til 23 - 23.30. Jeg putter med amning eller MME ( 50 ML er hvad han vil spise). Herefter vågner han ca hver anden time hvor jeg ammer, og sidste amning er kl. 5.
Han sover i sin egen seng i vores soveværelse, men kommer ned til os i sengen ved en 3 tiden og sover videre der.
I den sidste måneds tid har jeg, min mand og min søn skiftevis været syge, hvilket har gjort at han har sovet i vores seng indtil for en uge siden. I den periode ammede jeg også hver anden time om natten.
Hvad jeg yderligere har bemærket er at han sover væsentlig mere uroligt, og mange gange vågner han fra en lur med skrig og skrål.
Vores dag er således:
05.00 Amning
05-30-06.00 Står vi op
Morgensang og lidt gymnastik
Leger selv på legetæppet
07.00 - 0730 Morgenmad ( Han er ikke sulten før) en dl Boghvedegrød og en dl frugtmos og en kop vand
Læser en bog
0830-9 Lur bliver puttet med amning
Gå en lang tur
11-12 Frokost 1 dl grøntsagsmos + spsk frugtmos og stænger, kop vand.
Vi leger på gulvet med musik, leg både stille og fysisk.
13-14 Lur bliver puttet med amning
15-16 Mellemmåltid 1 dl frugtmos med stænger og en kop vand
Gør klar i hjemmet med ham - eks. starter på lidt mad til aften osv
18 Aftensmad 1,5 dl grøntsagsmos 1 dl frugtmos og stænger
Herefter leger han på tæppet, ligger nøgen, får et bad, så ser vi lidt tegne film sammen og så puttes han.
Måden vi putter på er at vi giver ham mad sammen med sin nusseklud og nynner musik, og ligger ham i hans seng. Vi kigger herefter til ham hver 3, minut og efter små 20 plejer han at sove.
Vores anden udfordring er stadig at det nogle gange kun er brystet der kan trøste hvis ikke han kan falde til ro.
Mit spørgsmål går på hvorfor han vågner så tit? Har jeg ikke mættet ham nok? Hvordan vænner vi ham af med så meget amning om natten.
Er han ikke aktiveret nok? Nu er jeg været ramt af streng influenza, så mine kræfter til vild aktivitet i løbet af dagen den sidste uges tid har ikke været så vild.
Med venlig hilsen