Vågner hver anden time og ammes

21. november 2016

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vågner hver anden time og ammes

Hej Helen

Min dreng er nu 7 mdr. og jeg er begyndt at se et mønster i hvordan han sover om natten og jeg skal bruge din hjælp.

Vi putter ham mellem 19-1930 og så sover han til 23 - 23.30. Jeg putter med amning eller MME ( 50 ML er hvad han vil spise). Herefter vågner han ca hver anden time hvor jeg ammer, og sidste amning er kl. 5.

Han sover i sin egen seng i vores soveværelse, men kommer ned til os i sengen ved en 3 tiden og sover videre der.

I den sidste måneds tid har jeg, min mand og min søn skiftevis været syge, hvilket har gjort at han har sovet i vores seng indtil for en uge siden. I den periode ammede jeg også hver anden time om natten.

Hvad jeg yderligere har bemærket er at han sover væsentlig mere uroligt, og mange gange vågner han fra en lur med skrig og skrål.

Vores dag er således:

05.00 Amning

05-30-06.00 Står vi op

Morgensang og lidt gymnastik
Leger selv på legetæppet

07.00 - 0730 Morgenmad ( Han er ikke sulten før) en dl Boghvedegrød og en dl frugtmos og en kop vand

Læser en bog

0830-9 Lur bliver puttet med amning

Gå en lang ...

Annonce

... tur

11-12 Frokost 1 dl grøntsagsmos + spsk frugtmos og stænger, kop vand.

Vi leger på gulvet med musik, leg både stille og fysisk.

13-14 Lur bliver puttet med amning

15-16 Mellemmåltid 1 dl frugtmos med stænger og en kop vand

Gør klar i hjemmet med ham - eks. starter på lidt mad til aften osv

18 Aftensmad 1,5 dl grøntsagsmos 1 dl frugtmos og stænger

Herefter leger han på tæppet, ligger nøgen, får et bad, så ser vi lidt tegne film sammen og så puttes han.

Måden vi putter på er at vi giver ham mad sammen med sin nusseklud og nynner musik, og ligger ham i hans seng. Vi kigger herefter til ham hver 3, minut og efter små 20 plejer han at sove.

Vores anden udfordring er stadig at det nogle gange kun er brystet der kan trøste hvis ikke han kan falde til ro.

Mit spørgsmål går på hvorfor han vågner så tit? Har jeg ikke mættet ham nok? Hvordan vænner vi ham af med så meget amning om natten.

Er han ikke aktiveret nok? Nu er jeg været ramt af streng influenza, så mine kræfter til vild aktivitet i løbet af dagen den sidste uges tid har ikke været så vild.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne