Brev:
Antal lure 16 måneder
12. oktober 2016
Alder:
16 mdr.
Antal lure 16 måneder
Kære Helen.
Jeg er i tvivl hvor mange lure det anbefales børn på 16 mdr. får. Og hvornår de har bedst af at sove fra om aftenen.
Min datter har egentlig haft rigtig godt af 2 lure om dagen indtil nu, men vuggestuen vil gerne at hun begynder kun at få 1 lur om dagen i stedet. Det der bare er i det er, at vuggestuen putter hende kl. 11 og så vågner hun kl. 14 (3 timers lur), og er træt sidst på dagen fordi hun plejer at sove indtil 15.30-16. Samtidig er hun overtræt, når hun puttes 19.30-20. Vuggestuen har faste puttetidspunkter.
Jeg synes at have læst at det anbefales med 2 lure indtil de er 18 mdr.
På forhånd tak.
Venligst
En mor