Brev:
Sover bedst om dagen
9. oktober 2016
Alder:
4 mdr.
Sover bedst om dagen
Hej Helen
Først og fremmest tak for dit fine svar på mit spørgsmål omkring vores dreng på 4 år der er "Usikker på sig selv". Det var spot on, og vi arbejder meget bevidst med de ting du skriver om og har fået råd og vejledning af hans pædagog også. Og synes allerede jeg kan mærke en forskel i hans humør efter den korte tid.
Denne gang har jeg brug for svar vedr. vores 4,5 mdr. gamle datter. Hun er begyndt at sove rigtig godt om dagen, og kan tage en meget lang lur, nogengange på 5 timer i træk. MEN det medfører at hun om natten, spiser hver 1½ time og ind imellem er vågen på tidspunkter hvor vi andre gerne vil sove ;-) Også afføring kan komme om natten, for det ellers har været om dagen.
Skal jeg vække hende efter fx 3 timers lur om dagen? Så hun ikke vender nat til dag? Eller er det normalt for hendes størrelse?
Hun er desuden meget svær at putte til nat, falder i søvn ved brystet ved 21/22-tiden (kan ikke tage sut) og brokker sig hvis jeg forsøger at fjerne brystet fra hende. Har forsøgt at putte hende i vuggen og barnevognen, men hun ender med at blive ret ulykkelig. Hvordan får jeg det lavet om, så jeg kan putte hende i vuggen med hendes nusseklud? Og dagen går det ganske fint med at falde i søvn -også uden amning forinden...
På forhånd tak for svar.