1 årig vågner om natten

1. oktober 2016

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 årig vågner om natten

Hej Helen

Jeg har en datter, som lige er blevet et år. Hun er begyndt at vågne midt om natten og er bare VÅGEN! De sidste par nætter har klokken været omkring 2 når hun vågner, men så her i nat var kl. kun lige 12, før hun synes hun skulle op.

Vi føler at vi har prøvet alting: Vi trøster hende og lægger hende igen. Vi sidder ved siden af hende og synger og vi har prøvet at lade hende græde en smule, for at se, om hun ville falde til ro af sig selv. Men intet virker til at hjælpe.

Den første times tid hun er vågen kan vi godt få hende til at falde til ro, men omkring kl. 3 står hun bare op i sengen og skriger af sine lungers fulde kraft, indtil vi tager hende op og sætter os ind og leger i stuen.

Indtil nu har hun faktisk sovet rigtig godt om ...

Annonce

... natten. Hun er stået tidligt op, men det gør jo egentlig ikke så meget, så længe hun sover om natten.

Normalt har vi puttet hende omkring kl. 7 og så har hun sovet til kl. 6 næste morgen. Hun sover til gengæld ikke så meget om dagen, men det har hun egentlig aldrig gjort.

Hun plejer at sove 1 1/2 time nede i vuggestuen (hun har været i vuggestue siden juli, og er helt vild med det), men efter at hun er begyndt at vågne om natten er hun begyndt at tage en "morgenlur" ca. en time mellem 7-8 og så sover hun gerne 3 timer nede i vuggestuen, fra ca. kl. 11-14.

Vi ved ikke helt hvad vi skal stille op og det er begyndt at slide lidt på os, at skulle være oppe hele natten med hende.

Håber meget du kan hjælpe os.

Hilsen
To meget trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år