Brev:
Ammes i søvn - 6 mdr.
31. august 2016
Alder:
6 mdr.
Ammes i søvn - 6 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar på mit forrige brev. Det gav os lidt ro.
Vores datter er blevet meget bedre til at sove i vognen - der er ingen kamp længere. Men vi må dog fortsat trille hende i søvn. Men tror det er ganske normalt?
Lige siden hun var helt lille har jeg ammet hende i søvn. Det har fungeret super fint for os og det har været en fin og hyggelig afslutning på dagen.
Jeg har læst i nogle af dine andre besvarelser rundt emnet, at barnet helst ikke må falde i døvn med brystet i munden. Det har vi dog gjort og så har vi flyttet hende ned i egen seng senere.
På dagtid bliver hun ikke ammet i søvn. Men jeg ammer før hver lur og bærer hende ned i barnevognen. Nogle gange døser hun hen når vi går fra lejligheden og ned i vognen og andre gange er hun helt vågen.
Men jeg er dog kommet dertil hvor jeg godt kunne tænke mig at faderen også kunne putte nogle nætter, så vi kan deles lidt om det. Men jeg ved ikke lige hvordan vi skal komme dertil.
I tiden tager det gerne 1-1,5 time at få hende til at sove helt. Jeg ligger og ammer hende, men hun vågner og bliver meget urolig, når jeg fjerner brystet. Hun ligger og mosler rundt og kan ikke finde søvnen. Jeg skal gerne prøve 3-4 gange før hun er helt væk. Ved ikke om det er "normalt" at det tager så lang tid?
I lang tid har hun sovet fint med en eller to opvågninger, men den sidste tid har hun sovet rigtig dårligt. Vågnet hver 1,5 time hvor hun må til brystet for at falde i søvn igen. Det bliver jo ganske trættende i længden:) Men det passer måske sammen med et udviklingstrin?
Vi har prøvet at vugge hende i søvn, men vi får det ikke til. Og hun bliver helt frustreret, hvis jeg prøver at vugge hende i favnen. Men jeg lugter også af mad.
Så det bliver lidt en dum cirkel, hvor det ender med at hun ligger hos mig og ammer og jeg falder oftest i søvn pga de mange opvågninger og så bliver hun liggende i sengen og skiftevis sover, ammer og er urolig. Dvs hele familien sover dårligt.
Har du nogle redskaber til at komme til et putteritual, hvor vi begge kan putte? Jeg tror ikke på at lade hende ligge og græde sig i søvn.
Hun bruger ikke sut og har ikke vist interesse for bamse eller lignende.
Med venlig hilsen
Sanne