Brev:
Amning/søvn
18. august 2016
Alder:
4 mdr.
Amning/søvn
Hej Helen
Tak for svar på sidste spørgsmål, jeg er tilbage igen med lidt forskellige emner :)
Idag er mit spørgsmål omkring amning/søvn.
Min dreng er 4 mdr. og har igennem den sidste uge sovet i sengen hos os, da vi er igang med at gøre hans tremmeseng klar samt han kun har ville sove hos mig den sidste uges tid.
Efter han er begyndt at sove hos mig hele natten, synes jeg at jeg ammer mere, er det fordi han kan dufte mælk eller er det en tilfældighed? Jeg har ammet så meget, at jeg tit er vågnet om natten ved at mine bryster drypper så meget mælk at det er gået igennem ammeindlæg etc.
Ydermere har jeg fundet ud af at når jeg putter ham, gør jeg det ved at ligge ned at amme, og han falder i søvn. Det er så let da han så kan blive sovende, da som nævnt tidligere tremmesengen er in the making.
Jeg putter ham ligeledes sådan om dagen, medmindre vi er ude at gå i barnevognen.
Det jeg så har fundet ud af er at nogle gange vågner han og er ked, og jeg har fundet ud af at det er fordi han ikke er færdig med at sove. Jeg giver ham noget mere mælk og så sover han gerne en time mere.
Er dette en dårlig vane?
Jeg kan mærke at jeg " frygter" lidt at putte ham på en anden måde, fordi jeg ved den jeg har idag virker. Men jeg vil gerne have nogle råd til hvad jeg kan gøre når han i små steps skal sove i sin seng? Vores mål er at han sover lidt der, og at han så kommer ned og sover med os tidlig morgen. Før i tiden sov han i sin vugge små 4-6 timer og ved en 4 tiden om natten kom han ned til os.
Dit forslag til os har været at vi ammer ham, skifter, svøber, ammer og så putter - men hvad så hvis ikke han er faldet i søvn der? Skal vi så ligge ham, og så være hos ham eller?
Bonusinfo: Min dreng vil ikke tage sut.
Tak for en god brevkasse