Brev:
Ændring af søvnrytme om dagen
2. marts 2016
Alder:
6 mdr.
Ændring af søvnrytme om dagen
Hej Helen :-)
Jeg har en dejlig datter på 6 måneder, hvor jeg overvejer at ændre på hendes søvnrytme om dagen.
De fleste dage vågner hun ved 07 tiden og sover igen ved 10-tiden. Så tager hun gerne mellem 2-3 timer. Derefter er hun vågen i ca. 3-4 timer hvorefter hun tager alt fra 45 min til 1,5 time inden hun skal i seng ved 20-21 tiden.
Mit spørgsmål lyder på om det er muligt at ændre hendes rytme, så hun tager den lange lur om eftermiddagen? Vi kan ikke gå til hverken babysvømning eller babysalmesang, da det altid er om formiddagen hvor hun sover, og jeg har ikke mod på at vække hende.
Kan mærke hun begynder at kede sig herhjemme, og kræver mere stimuli, som jeg selvfølgelig gerne vil kunne give hende :)
Med venlig hilsen
Jannie