Nattero

15. februar 2016

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Nattero

Hej Helen

Vi har brug for hjælp igen.

Nu er hun 9 måneder bliver 10 d. 23 feb.

Efter sidst vi har skrevet sammen, gik det godt i et lille stykke tid. Men så var det som om at hun lavede total om på det. Vi kunne slet ikke få noget til at fungere med hensyn til nattesøvnen.
Der er vi stadig. Vi har ikke sovet ret godt de sidste 3 måneder. Dertil skal så lige siges at hun har været meget snottet og forkølet hele januar og det meste af februar, og er lige blevet snottet igen. Vi er også startet på arbejde og i vuggestue. Så alt dette har selvfølgelig også indflydelse på hendes søvn nu her.

Vi vil rigtig gerne kunne sove godt om natten, når hun er frisk igen og er godt ovre opstart i vuggestue. Tror vi mangler nogle retningslinjer for hvad vi skal gøre. Også på sigt. Vi kender flere hvor børnene er 3, 5 og 7 år som snakker om at deres børn stadig ikke sover særlig godt. Og dette ønsker vi ikke, medmindre at der slet ikke er noget at gøre, og at vores datter bare er sådan. Men vi vil prøve alt før vi giver op.

Lige for tiden vil hun ikke spise så meget rugbrød, og der har også været meget bøvl omkring havregrøden. Men den spiser hun nu med velbehag. Så på det sidste har hun fået meget grød.

I januar og her i februar har hun næsten ikke sovet formiddags søvn. Hver gang jeg ville putte hende blev hun så hysterisk. Prøvede på flere forskellige tidspunkter. Så hun har fået lov at slippe og det er også gået fint. Men nu er det som om hun har behov for en, og bliver ikke sur når hun bliver puttet. Så det prøver jeg lidt nu.

Her på det sidste er hun også begyndt at vågne kl 5, og har rigtig svært ved at falde i søvn igen. Rigtig træls tidspunkt. Hun vågner ...

Annonce

... ikke på faste tider om natten efter mælk. Hver nat er meget forskellig.

Vores dag ser således ud.

Kl 6.30 bliver hun vækket, hvis hun ikke allerede er vågen.

Kl 7.00 spiser vi havregrød og vand

Kl 7.40 bliver hun afleveret i vuggestuen

Kl 9.00 får de frugt og kiks. (Her har jeg så prøvet at putte hende med succes her i weekenden. Så det håber jeg de vil prøve i vuggestuen også.)

Kl 11.00 spiser de madpakker. Her bliver hun tilbudt rugbrød og ellers får hun grød.

Kl 11.30-12.00 bliver hun puttet ( her er hun også blevet puttet i weekenden med succes.)

Så er det meget forskelligt hvornår hun står op. De fleste gange sover hun 1,5 time.

Kl 14.00 spiser de frugt og kiks. Og så henter vi hende herefter og når vi kommer hjem får hun lidt jogurt eller andet om eftermiddagen.

Kl 17.30 spiser vi aftensmad hvor hun får grønsagsmos og smager af vores mad.

Kl. 18.15 kommer hun i bad

Kl. 19.00 får hun flaske mellem 165 og 200 ml. Og bliver puttet lige efter. Hvor vi synger samme sang og gør det samme hver dag.

Vi har prøvet at give hende grød inden hun skulle sove, men vi synes ikke det havde nogen virkning. Så det gør vi ikke mere.

Hun vågner rigtig tit kl 21, hvor vi giver hende sutten og hun sover videre.

Og så er natten meget forskellig. Nogle nætter får hun en flaske og nogle nætter får hun 3. Det er meget forskellig. Så det er lidt svært at skrive helt præcis.

Hun sover i sin egen seng, inde ved os. Lige nu har vi prøvet at ligge alle hendes sutter ned i sengen til hende, om hun så måske selv kan finde en og putte i munden.

Håber du kan hjælpe os videre, så vi kan få en god nattesøvn alle sammen.

Med venlig hilsen
Laura

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre