Stadig udfordringer med søvn

14. januar 2016

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Stadig udfordringer med søvn

Hej Helen

Tak for dit svar på mit sidste brev. Jeg har prøvet at splitte mine amninger op i 2, men jeg synes ikke det har givet de helt store ændringer i forhold til Williams søvn.

Der er også indført nusseklud og sut, når jeg putter ham - nussekluden er i hvert fald et hit, for han stopper næsen helt ind i den.

Nu er William blevet 2 måneder og vi bøvler godt nok stadig med hans søvn, og han tager stadig ikke de helt store stræk.
Om natten kan han godt tage 2,5-3 timer i steg, men det sker stadig kun 1 gang i løbet af natten, ellers hedder det 1-2 timer af gangen. Lige nu tænker vi i at supplere amningen med modermælkserstatning i løbet af natten, for at være sikker på, at han er godt mæt.
Tænker du, at det kan være værd at prøve?

Jeg ved godt det kan gå over amningen men både William og jeg trænger efterhånden til lidt bedre nattesøvn.

Om dagen hedder lurerne stadig 0,5-1 time ad gangen. Hvis jeg sætter mig i gyngestolen, men ham i armene, så kan han sagtens sove en lur på ...

Annonce

... 2-2,5 time om dagen, så noget siger mig, at det er et søvnassociationsproblem vi er stødt ind i (jeg har købt din bog om børn og søvn, hvilket har givet en del mere overblik :-)).

Kan du give en god idé til, hvordan jeg får ham til at sove i liften om dagen? Det at svøbe ham har ikke virket super godt, da han bliver sur over svøbet.

Kan man have forskellige putteritualer for dagslurerne og nattesøvnen?

Vi vil også gerne have ham til at sove i barnevognen. Hvis vi triller en tur med ham, så sover han fint, men når vognen holder stiller vågner han efter kort tid. I barnevognen er han puttet i hans voksipose, som han umiddelbart han taget godt imod. Kan vi "træne" ved at putte han indenfor i barnevognen, når den står stille, og så vugge den frem om tilbage, hvis han viser tegn på at vågne?

Der er jo lidt koldt for tiden, så at skulle rende ind og ud af huset, tænker jeg ikke er så optimalt, og at vi vil opgive for hurtigt.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
Sofie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor