Brev:
Stadig udfordringer med søvn
14. januar 2016
Alder:
2 mdr.
Stadig udfordringer med søvn
Hej Helen
Tak for dit svar på mit sidste brev. Jeg har prøvet at splitte mine amninger op i 2, men jeg synes ikke det har givet de helt store ændringer i forhold til Williams søvn.
Der er også indført nusseklud og sut, når jeg putter ham - nussekluden er i hvert fald et hit, for han stopper næsen helt ind i den.
Nu er William blevet 2 måneder og vi bøvler godt nok stadig med hans søvn, og han tager stadig ikke de helt store stræk.
Om natten kan han godt tage 2,5-3 timer i steg, men det sker stadig kun 1 gang i løbet af natten, ellers hedder det 1-2 timer af gangen. Lige nu tænker vi i at supplere amningen med modermælkserstatning i løbet af natten, for at være sikker på, at han er godt mæt.
Tænker du, at det kan være værd at prøve?
Jeg ved godt det kan gå over amningen men både William og jeg trænger efterhånden til lidt bedre nattesøvn.
Om dagen hedder lurerne stadig 0,5-1 time ad gangen. Hvis jeg sætter mig i gyngestolen, men ham i armene, så kan han sagtens sove en lur på 2-2,5 time om dagen, så noget siger mig, at det er et søvnassociationsproblem vi er stødt ind i (jeg har købt din bog om børn og søvn, hvilket har givet en del mere overblik :-)).
Kan du give en god idé til, hvordan jeg får ham til at sove i liften om dagen? Det at svøbe ham har ikke virket super godt, da han bliver sur over svøbet.
Kan man have forskellige putteritualer for dagslurerne og nattesøvnen?
Vi vil også gerne have ham til at sove i barnevognen. Hvis vi triller en tur med ham, så sover han fint, men når vognen holder stiller vågner han efter kort tid. I barnevognen er han puttet i hans voksipose, som han umiddelbart han taget godt imod. Kan vi "træne" ved at putte han indenfor i barnevognen, når den står stille, og så vugge den frem om tilbage, hvis han viser tegn på at vågne?
Der er jo lidt koldt for tiden, så at skulle rende ind og ud af huset, tænker jeg ikke er så optimalt, og at vi vil opgive for hurtigt.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Sofie