Brev:
Sove igennem og sove alene
19. februar 2005
Alder:
7 mdr.
Sove igennem og sove alene
Hej sundhedsplejerske
Jeg kan se, at der er mange andre, der har stillet de sammen spørgsmål som jeg. Altid rart at vide, at vi alle er i den samme forældre båd...
Nogle gange finder man løsningen på den måde, ved at læse dine mange besvarelser og gode råd.
Jeg har dog alligevel et spørgsmål:
1. Gentagne gange i løbet af natten, vågner vores søn, græder og vil have sutten. Jeg er holdt op med at amme ham om natten, men det har ikke ændret så meget. Jeg har fulgt det råd du gav andre med at putte og ae, men det er ligesom ikke nok. Han skruer op for styrken, og jeg må give mig i den sidste ende.
Har du nogle forslag til en anden taktik?
2. Nu da han nærmer sig de 7 måneder, synes jeg det er på tide at han rykker ud af soveværelset, så vi kan få lidt mere privat- og voksenliv. Han har altid sovet i sin egen seng, så han er helt fortrolig med at sove for sig selv.
Han skal dele værelse med sin 8 år gamle storesøster (delebarn fra tidligere forhold). Vi mener at have fundet en måde, som hun forhåbentlig også kan affinde sig med. Således at han bla. sover i vores værelse når hun er her, i hvert fald så længe han ikke sover igennem.
Hvad er dine erfaringer med at sove i eget værelse, mht. alder, er det bedre at vente til han bliver ældre?
Med venlig hilsen