Brev:
Lære at falde i søvn selv - vol. 2
26. november 2015
Alder:
6 mdr.
Lære at falde i søvn selv - vol. 2
Hej igen Helen,
Mange tak for dit svar. Vi forsøger at følge dine gode råd, men det er lidt svært for både mor og datter :o) Derfor har jeg lige nogle spørgsmål.
Jeg har forsøgt at amme hende på soveværelset og når hun virker døsig lægger jeg hende fra mig i håb om at hun selv falder i søvn. Typisk liver hun dog helt op, smiler og pludre. Jeg er i tvivl om hvor længe jeg skal give hende chancen for selv at falde i søvn? Efter noget tid blir hun ked af det, og jeg kan mærke hun ikke ved hvad hun skal gøre ved sig selv. Skal jeg i starten (efter noget tid) gå eller amme hende i søvn eller blot trøste hende og holde på at hun selv falder i søvn? Jeg synes også det er svært at vælge det rigtige tidspunkt, så hun hverken er for aktiv eller for overtræt, for så kan hun slet ikke falde ned igen?
Hvis jeg ammer hende på soveværelset kan far så overtage putningen efterfølgende, eller tror du at skiftet vil få hende til at vågne helt op?
Når hun selv har lært at falde i søvn håber jeg at hun også kan lære dette i barnevognen. Jeg putter hende stadig oftest inde, da hun som nævnt ALTID vågner efter at ha sovet 30-45 minutter. Når hun vågner skal jeg så afvente om hun selv falder i søvn igen og hvor længe kan jeg forvente det tar? Her er hun også vant til at blive vugget eller ammet i søvn. Det har fungeret for os, men nu er det blevet til en dårlig vane fra vores side og jeg er fast besluttet på at ændre den - især for hendes skyld så hun forhåbentlig kan få noget bedre sovevaner. Derfor har vi de næste 14 dage ingen planer, og så håber jeg en indsats kan ændre det.
Hilsen Lulu