Lære at falde i søvn selv - vol. 2

26. november 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Lære at falde i søvn selv - vol. 2

Hej igen Helen,

Mange tak for dit svar. Vi forsøger at følge dine gode råd, men det er lidt svært for både mor og datter :o) Derfor har jeg lige nogle spørgsmål.

Jeg har forsøgt at amme hende på soveværelset og når hun virker døsig lægger jeg hende fra mig i håb om at hun selv falder i søvn. Typisk liver hun dog helt op, smiler og pludre. Jeg er i tvivl om hvor længe jeg skal give hende chancen for selv at falde i søvn? Efter noget tid blir hun ked af det, og jeg kan mærke hun ikke ved hvad hun skal gøre ved sig selv. Skal jeg i starten (efter noget tid) gå eller amme hende i søvn eller blot trøste hende og holde på at hun selv falder i søvn? Jeg synes også det er svært at vælge det rigtige tidspunkt, så hun hverken er for aktiv eller for overtræt, for så kan hun slet ikke falde ned ...

Annonce

... igen?

Hvis jeg ammer hende på soveværelset kan far så overtage putningen efterfølgende, eller tror du at skiftet vil få hende til at vågne helt op?

Når hun selv har lært at falde i søvn håber jeg at hun også kan lære dette i barnevognen. Jeg putter hende stadig oftest inde, da hun som nævnt ALTID vågner efter at ha sovet 30-45 minutter. Når hun vågner skal jeg så afvente om hun selv falder i søvn igen og hvor længe kan jeg forvente det tar? Her er hun også vant til at blive vugget eller ammet i søvn. Det har fungeret for os, men nu er det blevet til en dårlig vane fra vores side og jeg er fast besluttet på at ændre den - især for hendes skyld så hun forhåbentlig kan få noget bedre sovevaner. Derfor har vi de næste 14 dage ingen planer, og så håber jeg en indsats kan ændre det.

Hilsen Lulu

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor