9 måneder baby sover ikke om natten

8. november 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

9 måneder baby sover ikke om natten

Kæreste Helen

Mange tak for en dejlig brevkasse, som vi nu har brugt i 3 aar.

Vi har 2 dejlige drenge, en paa 3 aar og en paa 9 maaneder. Denne mail handler om lillebror.

Lillebror er lige fyldt 9 maaneder, er glad,livlig, utrolig energisk, kan kravle, proever paa at holde paa ting og staa op. Han er 71 cm og vejer 8,5kg. Han spiser naesten alt hvad vi giver ham og vi foelger din bog.

Jeg havde mange mange problemer med hans soevn, men fik dog noget rytme om dagen med hjaelp fra dig, din brevkasse og dine boeger. Hans rytme er :

Vaagner klokken 7.30, spiser havregryn
8.30-9.00 spiser frugt
9.30/10.00 sover en time til to. (jeg ved godt at han burde sove 45 minuter her og sove en laengere period om dagen men det vil han ikke saa jeg har ikke proevet paa at goere om paa det) Han bliver trillet en tur i barnevognen. Han plejer at falde i soevn rimeligt hurtigt.

11.30/12.00 Vaagner og spiser, som givet i bogen.

13.30 Bliver ammet (Jeg gaar ud fra at denne amning skal holde op i naeste maaned?) Han falder naesten aldrig i soevn under amning, han kan naesten aldrig koncentrere sig, saa det ender altid med at han kigger rundt og vrider sig omkring. Saa det bliver altid en toerste slukker.

Mellem 13.30/14.30 Bliver trillet i barnevogn. Sover. Vaagner efter 30 minuter eller en time.

15.00 Spiser bolle, frugt osv. İgen efter bogen.

18.30 Spiser aftensmad.

Jeg giver ham ikke ekstra groed fordi han spiser virkelig meget til alle maaltider, saa jeg er ret sikker paa at han er maet inden han gaar i seng. Han faar vand til alle maaltiderne.

Ved 19.30-20.00 tiden begynder jeg at amme ham. Nogen gange er det meget svaert, der jeg ogsaa skal faa storebror til at söve. Det ender generelt med at vi sidder i storebrors vaerelse, hvor jeg ammer ...

Annonce

... lillebror medens jeg fortaeller storebror godnathistorie.

Generelt falder de i soevn paa samme tid. Men saa ligger jeg lillebror og efter 20 minutter vaagner han, rigtig skrigende. Saa ammer jeg ham igen hvor jeg proever paa at tage brystet ud lige foer han falder i soevn men det er naesten umuligt. Saa snart han kommer i sengen skriger han. Hvis jeg endelig laegger ham uden problemer vaagner han alligevel ret meget. Han kan vaagne 4 til 15 gange under en nat.

Jeg er holdt op med at give ham sut(er det i orden?), der han alligevel smider sutten ud og soeger efter brystet. Om dagen er det ingen problem, der han sover rimeligt hurtigt. Jeg vil heller ikke have at han faar en ny soevnassociation, der han alligevel vaagner mange gange.

Som sagt problemet er at han skriger som vandvittig naar han vaagner, og jeg paa et eller andet punkt giver ham brystet der jeg bliver bange for at storebror skal vaagne. Jeg proever paa at holde ham i sengen, siger kaelende ord osv. men forgaeves. Han starter altid med at vride oejnene med haenderne ogsaa vender han med kroppen og saa kommer skrige turen. Uanset hvor godt han sover til klokken 04.00 saa er det rigtigt slemt mellem 04.00 - 07.00 hvor jeg nogen gange kan sidde med ham i vores seng med brystet i munden paa ham der han vaagner hver gang jeg ligger ham.

Det maa siges, at han fik 4 taender paa 15 dage, saa de 15 dage var saerlig svaere..

Jeg kan se problemet, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal tackle den. Det er naesten ogsaa umuligt for mig at amme ham, laegge ham og tage ud og spise en aftensmad (hvilket jeg ikke har gjort de sidste 9 maaneder) der jeg ikke ved om han kommer til at graede utroesteligt hvis han ikke kan faa brystet. (Han tager ikke imod flaske)

Mange mange tak paa forhaand,

Kaerlig Hilsen

Mor D

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far