Ekstrem natteroderi :)

24. oktober 2015

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Ekstrem natteroderi :)

Hej Helen .

Mange tak for en super brevkasse, som jeg har brugt meget over de sidste 8 år. Og har også altid fundet svar, eller vejledning til de problemer vi har haft i vores familie, med vores drenge.
Men nu er jeg altså slået skakmat, og det tror jeg vi alle er – både os forældre, dagplejen og udenom…

Det hele begynder med Seir, vores yngste søn på knap 10 mdr.
Han er en dejlig knægt, med masser af mod og kampgejst og der skal bare fart over feltet. Han kravler og rejser sig også op vej ting. Han er bryst-barn og amningen har bare fungeret med ham, og det har været dejligt om natten, for der har han bare sovet hos mig, og ’selv taget for sig’.

Han har et stort temperament og har altid grædt meget, eller givet meget højlydt udtryk for utilfredshed… han er blevet tjekket ved lægen om det kunne være noget fysisk, i de perioder hvor vi synes det har været for meget med ham og skrigeriet, men det har aldrig været ører eller hals.

Nu er det så at han skal starte i dagpleje og han græder mere eller mindre fra jeg afleverer ham til jeg henter ham igen efter et par timer.
Vi har været oppe på 15 minutter uden gråd og ellers er han bare helt utrøstelig – og det er selvfølgelig uacceptabelt. Vi forsøger den kommende uge, at jeg er sammen med ham i en time i dagplejen, og sidder sammen med dagplejeren og ungerne så han stille og roligt kan vænne sig til det hele, og så kan vi meget langsomt prøve at jeg forlader rummet og siger farvel, og går en tur osv. Det tror jeg egentlig vi har fint ’styr’ på hvis jeg tør sige det. Heldigvis har jeg 6 uger (hvor de første 2 allerede er gået) til indkøring og noget ferie som det ser ud til kommer til nytte i forlængelse af min barsel.

Godt så ...

Annonce

... kommer min egentlige grund til at jeg skriver.
Vi har i den sidste måneds tid også døjet med (ud over skrigeri og temperament) at han vågner mange gange om natten og vil ikke falde til ro igen, også selvom jeg prøver med bryst, så vender han sig bare væk. Så kan jeg putte ham i barnevognen og gå med ham. Og så falder han i søvn og sover fra 15 minutter til 3 timer i barnevognen, hvorefter han vågner ulykkelig og skal op ind i min seng og får lidt bryst – eller måske bare trøst? For jeg er nemlig slet ikke sikker på jeg har mere mælk at give af, og det er derfor han er så urolig om natten. Men under alle omstændigheder falder han som regel i søvn igen og sover lidt igen og vågner så hvorefter han kommer op i barnevognen igen.., osv… Det er et værre makværk og det er jo fuldstændig uholdbart.

Vi har forsøgt at give flaske og sut, men igen af delene vil han tage, han bliver bare hidsig og afviser kraftigt. Vi har forsøgt med forskellige mærker, Pigeon blandt mange og ingen vil han tage.
Og han her jo også ved at være for gammel til at vænne ham til at få flaske om natten, men så bare en sut, en sutteklud, men jeg har endnu ikke fundet noget der kan erstatte at ligge ved mor – hvilket jo er helt fint, men det er vist bare ikke nok mere.

Vi har også prøvet MME af kop og grød midt om natten, men det eneste vi fik ud af det, var han vågnede helt og så havde vi helt andre ’problemer’.

Jeg synes jo at det er helt urimeligt for den lille mand at han skal sove så dårligt om natten og så samtidigt køres ind i dagplejen, men det er jo ikke rigtig til at komme udenom. Men jeg håber du måske har lidt guldkorn til at vi får en bedre nat – for det kan jo ikke gå på den her måde.

Med venlig hilsen
Gry

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor