Lidt mere nattesøvn

24. september 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Lidt mere nattesøvn

Kære Helen,

Jeg søger råd til lidt mere rytme i nattesøvnen og måske du kan komme med et råd omkring hvordan vi bedst muligt får vores datter til at sove videre efter kl 05.

Min datter er 7,5 måned snart 8 måneder. Meget fint med i vægt og udvikling, hun kravler næsten og kommer selv op og sidde.
Skemaden er efter en langsom opstart ved at være godt på plads med 3 hovedmåltider. Og 2-3 mellemmåltider. Hun ammes ca 3 gange.

Vores dag ser sådan ud.

05: ammes og forsøg på at sove videre, dette kan tage alt fra 15-40 min hun vugges oftes i søvn men vågner meget nemt når vi ligger hende. Efter noget tid bliver hun ked af det da hun er træt. Men det er så svært at få hende til at falde i søvn igen. Oftes lykkes det slet ikke når jeg har brugt 1 time, med op og ned i sengen. Har også prøvet at ligge med hende i sengen det lykkes nogle gange men ikke alt tid. Til sidst er hun alt for vågen og vi står op.

06.30-7.00 grød og vand. Ca 1dl

Ca 9. Formiddags lur. Sover gerne 1,5 Time

11.30 frokost mos, grønsager kød.,

13.30 eftermiddags lur. Sover ca 1 time - 1,5t

16- ammes eller grød/ frugtmos.

18 aftensmad.

20 god nat - ammes.

Hun har ikke problemer med at ...

Annonce

... falde i søvn uden brystet. Slipper selv inden hun sover helt og bliver vugget i søvn, Derefter puttes i sin seng . Kl ca 23 vågner hun og ammes igen.

I løbet ag natten natten vågner hun 2-3 gange. Som oftes Kan jeg lige nusse hende og synge lidt mens hun er i sengen. Hvis hun bliver for ked af det tager jeg hende op og vugger hende til hun sover. Og ned i hendes seng igen.

Men kl 05 er virkeligt svært. Jeg har meget svært ved at få hende til at falde i dyb søvn. Når jeg endelig tror hun sover i sengen efter at have sidde og hold på hende og nusset. Vågner hun kort tid efter.

Er der nogle god råd at hente? Jeg er ved at få nok nu,over vi skal bruge så lang tid på det. Og at hun tilsidst bliver ked af det. Hun bruger ikke sut.

Det kan lige siges at hun har 2 tænder i undermunden og det må klø meget i munden på hende, alt kommer i munden og bliver bidt i.

Vi er i disse dage ved at forsøge at fjerne den sidste lur. Men hun sover ikke særlig lang eftermiddags lur, så hun er træt sidst på dagen. Men vi synes ikke den korte powernap har nogen effekt mere. Hun er mere sur og ked når hun vågner og svære ved at spise aftensmad.

Håber du kan hjælpe lidt.

Kærlig hilsen
Den trætte mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke