Brev:
Lidt mere nattesøvn
24. september 2015
Alder:
7 mdr.
Lidt mere nattesøvn
Kære Helen,
Jeg søger råd til lidt mere rytme i nattesøvnen og måske du kan komme med et råd omkring hvordan vi bedst muligt får vores datter til at sove videre efter kl 05.
Min datter er 7,5 måned snart 8 måneder. Meget fint med i vægt og udvikling, hun kravler næsten og kommer selv op og sidde.
Skemaden er efter en langsom opstart ved at være godt på plads med 3 hovedmåltider. Og 2-3 mellemmåltider. Hun ammes ca 3 gange.
Vores dag ser sådan ud.
05: ammes og forsøg på at sove videre, dette kan tage alt fra 15-40 min hun vugges oftes i søvn men vågner meget nemt når vi ligger hende. Efter noget tid bliver hun ked af det da hun er træt. Men det er så svært at få hende til at falde i søvn igen. Oftes lykkes det slet ikke når jeg har brugt 1 time, med op og ned i sengen. Har også prøvet at ligge med hende i sengen det lykkes nogle gange men ikke alt tid. Til sidst er hun alt for vågen og vi står op.
06.30-7.00 grød og vand. Ca 1dl
Ca 9. Formiddags lur. Sover gerne 1,5 Time
11.30 frokost mos, grønsager kød.,
13.30 eftermiddags lur. Sover ca 1 time - 1,5t
16- ammes eller grød/ frugtmos.
18 aftensmad.
20 god nat - ammes.
Hun har ikke problemer med at falde i søvn uden brystet. Slipper selv inden hun sover helt og bliver vugget i søvn, Derefter puttes i sin seng . Kl ca 23 vågner hun og ammes igen.
I løbet ag natten natten vågner hun 2-3 gange. Som oftes Kan jeg lige nusse hende og synge lidt mens hun er i sengen. Hvis hun bliver for ked af det tager jeg hende op og vugger hende til hun sover. Og ned i hendes seng igen.
Men kl 05 er virkeligt svært. Jeg har meget svært ved at få hende til at falde i dyb søvn. Når jeg endelig tror hun sover i sengen efter at have sidde og hold på hende og nusset. Vågner hun kort tid efter.
Er der nogle god råd at hente? Jeg er ved at få nok nu,over vi skal bruge så lang tid på det. Og at hun tilsidst bliver ked af det. Hun bruger ikke sut.
Det kan lige siges at hun har 2 tænder i undermunden og det må klø meget i munden på hende, alt kommer i munden og bliver bidt i.
Vi er i disse dage ved at forsøge at fjerne den sidste lur. Men hun sover ikke særlig lang eftermiddags lur, så hun er træt sidst på dagen. Men vi synes ikke den korte powernap har nogen effekt mere. Hun er mere sur og ked når hun vågner og svære ved at spise aftensmad.
Håber du kan hjælpe lidt.
Kærlig hilsen
Den trætte mor.