Brev:
Vågner ofte om natten - 6 mdr.
26. august 2015
Alder:
6 mdr.
Vågner ofte om natten - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dreng på 6 måneder der vågner 6 – 7 gange i løbet af natten.
Hans søvn har altid været meget svingende, nogen gange kan han sove 6 timer i streg (det er dog ikke så ofte), men oftest vågner han tre gange i løbet af natten. I de sidste to uger har han dog vågnet meget ofte, omkring 6-7 gange og vi er begge ved at være ret brugte. Om natten kan jeg nogle gange få ham til at sove videre, hvis jeg vender ham rundt på en af siderne, men for det meste må jeg amme ham, for at han kan falde i søvn igen.
Jeg tænker på, om det kan have noget at gøre med, at han er begyndt at få større portioner grød og mos? Han får grød og mos 3 gange om dagen og derudover ammer jeg ham i søvn, til hver lur, så det vil sige 3 – 4 gange fra han vågner om morgnen, til han sover til nat igen. Om natten svinger det som beskrevet meget, hvor ofte han får bryst. De sidste tre dage har han fået grød 4 gange om dagen, efter en nat hvor han blev ved med at vågne og hive og slide i brysterne, men han havde tømt dem, hvilket tydeligt frustrerede ham.
Nu tænker jeg på om han får for meget mad? Men han siger selv fra både til brystet og grøden når han er mæt. Eller kan det skyldes noget helt andet, at han sover så dårligt for tiden.
Jeg putter ham til middagslure efter han har været vågen 2,5 – 3 timer alt efter hvor træt han er og om aftenen det samme, her ryger vi dog nogle gange op på 4 timer fra sidste lur til han bliver puttet til nat ved en 20 – 21 tiden alt efter hvordan det passer fra den sidste lur.
Håber du har nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Katrine og Hector
PS. I mødergruppen var der, en der sagde, at børn i denne alder, ikke har godt af kartoffelmos, hvilket Hector får hver aften, blandet med en anden grøntsag. Er der noget i det?