Brev:
Afvænning fra slyngevugge
25. august 2015
Alder:
7 mdr.
Afvænning fra slyngevugge
Kære Helen
Tak for din brevkasse.
Jeg skriver igen til dig, nu ang min tvillingepige på 7,5 mdr. Jeg er ved at blive vanvittig over at hun skal være i bevægelse for at falde i søvn. Enten skal vi gå med barnevognen på bumpede grusstier/græsplæner (dagslure) eller også skal hun vugges kraftigt i Slyngevuggen til natten medmindre hun er faldet i søvn ved brystet og kan lægges sovende ned i den. Hun kan ikke overgive sig til søvnen uden at blive vugger på en eller anden måde selvom hun hyler af træthed.
Hun bruger ikke sut, hvilket ærgrer mig meget, og en nusseklud siger hende ikke noget. Hun er en varm pige og bliver let svedig, så hun ligger kun i natdragt i vuggen og sover om natten. Hun behøver ikke tæppe over sig. Hun vågner ca 3 gange om natten, får lidt bryst og skal rokkes i Slyngevuggen for at sove. Jeg overvejer at droppe amningen og give flaske i stedet i håb om at opvågningerne bliver færre.
Jeg har forsøgt enkelte gange om dagen at lægge hende i tremmesengen med Brio Rockers under og rokke og rokke. Hun karter rundt, ruller om på maven, prøver at krybe, klynker og hidser sig selv op. Hun forbinder slet ikke sengen med at sove. Det er lykkedes mig 1 gang for nylig, at hun har sovet 1-2 timers lur i sengen, men da havde jeg lagt hende sovende derned. Min sundhedsplejerske mener at tiden er inde til at hun skal sove i tremmeseng pga sikkerheden. Hun har dog ikke så mange konkrete anvisninger på hvordan, så jeg håber du kan hjælpe mig, Helen.
Mange hilsner
Tvillingemor