Opvågninger hele natten igennem

21. august 2015

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Opvågninger hele natten igennem

Hej Helen,

først vil jeg sige tusind tak for det svar, du tidligere har givet mig. Dine råd har gjort en verden til forskel, og mine tvillinger sover nu meget længere om morgenen - det er så dejligt for os alle sammen!

Men det sidste lange stykke tid har de igen haft mange opvågninger på en nat. Det har altid været meget slemt med op til 12 gange på en nat, nogen gange fordelt på begge børn, nogen gange kun hos den ene. Så havde de en periode, hvor det var meget bedre, men nu har vi balladen igen. Som nævnt i det tidligere brev, har min datter silent refluks og er velmedicineret. Min søn har haft astmatisk bronkitis, men har det ikke længere.

Vi ved ikke længere hvad vi skal gøre for at ændre deres mønster, og det er opslidende at skulle ind til dem så mange gange på en nat. Det har ...

Annonce

... hjulpet lidt på overskuddet, at dagen starter senere end den gjorde, men det er stadig meget hårdt. I nat havde vi fx vores søn vågen mange gange hvor han var rigtig ked af det og ingenting hjælper. Han kan ikke sove videre hos os og når han har det sådan kan han ikke finde ro nogen steder. Det er meget skiftende, hvem af børnene, der har problemer om natten, så det er sjældent vi har en nat uden forstyrrelser. I dag stod vi op kl 6, men begge børn var allerede klar til lur igen 7.20, da nattesøvnen har så dårlig kvalitet.

Vi synes vi har prøvet ALT, og ved ikke længere hvad vi kan gøre for at hjælpe dem og os til bedre nætter og mere kvalitetssøvn. De deler værelse og det er ikke muligt at dele dem op.

Jeg håber, du har et par gode fif i ærmet, for vi er udmattede...

Mange hilsner
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla