Brev:
Opvågninger hele natten igennem
21. august 2015
Alder:
15 mdr.
Opvågninger hele natten igennem
Hej Helen,
først vil jeg sige tusind tak for det svar, du tidligere har givet mig. Dine råd har gjort en verden til forskel, og mine tvillinger sover nu meget længere om morgenen - det er så dejligt for os alle sammen!
Men det sidste lange stykke tid har de igen haft mange opvågninger på en nat. Det har altid været meget slemt med op til 12 gange på en nat, nogen gange fordelt på begge børn, nogen gange kun hos den ene. Så havde de en periode, hvor det var meget bedre, men nu har vi balladen igen. Som nævnt i det tidligere brev, har min datter silent refluks og er velmedicineret. Min søn har haft astmatisk bronkitis, men har det ikke længere.
Vi ved ikke længere hvad vi skal gøre for at ændre deres mønster, og det er opslidende at skulle ind til dem så mange gange på en nat. Det har hjulpet lidt på overskuddet, at dagen starter senere end den gjorde, men det er stadig meget hårdt. I nat havde vi fx vores søn vågen mange gange hvor han var rigtig ked af det og ingenting hjælper. Han kan ikke sove videre hos os og når han har det sådan kan han ikke finde ro nogen steder. Det er meget skiftende, hvem af børnene, der har problemer om natten, så det er sjældent vi har en nat uden forstyrrelser. I dag stod vi op kl 6, men begge børn var allerede klar til lur igen 7.20, da nattesøvnen har så dårlig kvalitet.
Vi synes vi har prøvet ALT, og ved ikke længere hvad vi kan gøre for at hjælpe dem og os til bedre nætter og mere kvalitetssøvn. De deler værelse og det er ikke muligt at dele dem op.
Jeg håber, du har et par gode fif i ærmet, for vi er udmattede...
Mange hilsner
S