Brev:
Sover sent, og mange opvågninger
16. juli 2015
Alder:
11 mdr.
Sover sent, og mange opvågninger
Hej Helen.
Min datter vågner ved 6 tiden, og tager først sin første lur ved 11 tiden. Den varer som regel 1-2 timer. Hun bliver træt igen ved 16 tiden og sover typisk en times tid her. Men desværre resulterer det i, at hun først sover ved 22 tiden.. På trods af dette er der utrolig mange opvågninger om natten. Hun er træt, men vågner alligevel og græder.
Siden vi kom fra hospitalet, er hun endt i vores seng typisk ved 1 tiden, da vi tænkte hun måske har brug for ekstra tryghed, men trods dette er der rigtig mange opvågninger. Om det er et efterspil på indlæggelsen, de 4 tænder der er på vej foroven, eller noget andet ved vi ikke. Fordi hun er ekstremt småtspisende, får hun 2 flasker af 200 ml mme hver nat. Dem tømmer hun helt. Vi trænger til noget tid for os selv om aftenen (og til bedre søvn om natten), så vi overvejer at nøjes med at give hende 1 lur. Jeg ved godt det bliver anderledes når hun starter i dagpleje om lidt over en måned, så skal vi bare leve med nul alenetid om aftenen indtil da, eller har du et forslag? (De få gange vi har forsøgt med en enkelt lur, er nætterne ikke gået mærkbart bedre, og hun er alligevel først faldet i søvn ved 21-22 tiden).
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Stine.