Brev:
Søvnbehov 10 mdr
14. maj 2015
Alder:
10 mdr.
Søvnbehov 10 mdr
Hej Helen
Jeg skriver ang. min datter på 10,5 mdr og hendes søvnrytme.
Hun vågner ml 5 og 6 hver morgen. Så kommer hun over til mig i sengen og bliver ammet. Nogle gange slumrer hun lidt videre imens, men hun vågner, så snart jeg fjerner brystet.
Hun bliver puttet til formiddagslur ml 9.30 og 10. Her sover hun ca 1,5-2 timer. Hun bliver puttet til eftermiddagslur ml 14 og 15 og sover alt mellem 45 min til 1,5 time. Til aften bliver hun puttet ml 19.30 og 20. Hun er god til at lægge sig til at sove, og når hun vågner, er hun altid glad og smilende.
Jeg er dog bekymret for hendes samlede antal søvntimer. Hun sover jo kun ca 12-13 timer i døgnet, og det er jo langt fra de anbefalede 14-15 timer. Hvad tænker du? Jeg har prøvet at putte hende tidligere om aftenen, men så er hun sværere at få til at sove.
Med venlig hilsen
J