Brev:
Falde i søvn selv om aftenen
23. marts 2015
Alder:
9 mdr.
Falde i søvn selv om aftenen
Hej Helen.
Vi har haft skrevet til dig før vedr. aften putning af vores datter.. Nu har vi brug for konkrete råd. Vi vil gerne have hende lært at falde i søvn selv. Hun sover på eget værelse og har gjort det siden hun var ca 8 måneder. Men vi kan kun få hende til at falde i søvn ved at gå med hende i vores arme og vugge hende. Det er simpelthen ved at være for hårdt at bære rundt på hende. Men hvordan får vi hende lært at falde i søvn selv på en god og tryg måde?
Du skrev tidligere, at du ikke var tilhænger af at hun lå og græd. Hvilket vi heller ikke selv kunne lide. Men nogen mener at hun skal bruge 1-2 uger sådan og at det er ok hun græder lidt? Hvis vi bare lægger hende ned bliver hun ked af det eller ligger bare og roder rundt. Så har vi forsøgt at lægge hånden på hende eller kort tage hende op indtil hun blev rolig igen. Men det fortsatte over en time de 2-3 gange vi har forsøgt for 1-2 måneder siden. Og så er det endt med vi tager hende i armene igen, fordi vi ikke kunne bære hun bliver så ked af det. Har du gode råd i forhold til dette? Vi SKAL simpelthen have hende det lært nu, også ift når hun bliver passet. Bedste forældrene kan jo heller ikke holde til at gå med hende sådan - selvom det ofte kun er 10-20 min så er det ret hårdt! Så har rigtig meget brug for lidt vejledning.
Kan slutte af med at fortælle, at hun får godnat grød (havregrød) inden putning. Der er fuld fart på hende og hun tumler rundt om aftenen. Vi har forsøgt (og bruger det stadig) med aften bad efter maden for at hun skulle komme ned i gear, men intet hjælper på hendes energi :) Der er ingen forskel på de aftener hun fx får bad eller ikke bad.
Vi ser frem til at høre fra dig - og endnu engang tak for din hjælp og dine svar.
Kærlig hilsen
Frejas mor