Brev:
Rytme i hverdagen
17. marts 2015
Alder:
7 mdr.
Rytme i hverdagen
Hej Helen.
Jeg vil gerne høre om du har et forslag til en dagsrytme for min søn som nu er 7 mdr. da jeg har lidt svært ved at få en rytme i hverdagen.
Lige nu vågner han omkring kl. 5.30-6.00 og jeg prøver at strække den en halv time med at stå op. Omkring kl. 6.45 spiser vi morgenmad og kl. 7.30-8.00 kører vi storebror i børnehave. Jeg tager en flaske med i bilen men ofte falder han i søvn og sover til vi er i børnehaven, vågner mens vi er dér og småsover på vej hjem igen. Når vi er hjemme sover han nogen gange så meget at jeg kan lægge ham over i barnevognen hvor han sover videre et par timer til omkring kl.11. Andre gange vågner han og er hopla til leg og falder i søvn omkring kl. 11. På denne måde er det meget forskellig med eftermiddagsluren som kan begynde mellem kl. 12 og 16. Hvis han tager den tidlige har han svært ved at holde til putte-tid kl. 19.00-19-30 og tager endnu en power-nap tidligt på aftenen.
Jeg ville rigtig gerne undgå disse power-naps men hvordan? Kan man "styre ham" til at sove længere om morgenen ved f.eks. at ændre sengetiden til kl. 20.30? Eller skal han måske stadig have 3 lurer om dagen.
Med venlig hilsen
Mariette