Rytme - 18 mdr.

21. januar 2015

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Rytme - 18 mdr.

Kære Helen

Vores datter på snart 19 måneder er efterhånden blevet rigtig god til at sove.
Vi har haft mange problemer med afbrudt søvn, og vi har kunne mærke, at hun har haft meget brug for nærhed. Og det har vi naturligvis givet hende.

Nu kan godt selv falde i søvn, men det tager gerne op mod tre timer hver aften.
Hun får læst bog, vi taler dagen igennem og siger godnat. Og så ligger hun ellers og pludrer og kalder på os med jævne mellemrum (hun kan ligge op til 15-20 min alene, hvor hun ligger og synger, tæller sine fingre osv.)

Når hun falder i søvn, sover hun typisk godt. Problemet er bare, at ...

Annonce

... hun kan sove helt til kl. 8 - nogen gange længere. Og det giver jo god mening, fordi hun tit først sover kl. 10.

Vi kan ikke lide at vække hende, så vi venter til absolut sidste øjeblik, og har så gjort morgenmad og tøj parat. Men så har vi jo typisk kun 1/2 time sammen, inden vi skal op på cyklen og hen i vuggestuen.

Synes du vi skal vække hende kl. 7, så vi har bedre tid? Og så hun måske falder i søvn tidligere om aftenen?

Hun sover i øvrigt fint i vuggestuen - typisk 1 1/2 til 2 timer.

Jeg håber, du kan hjælpe, så vi måske kan få lidt af vores voksentid tilbage om aftenen.

Bedste hilsner
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor