Brev:
Rytme - 18 mdr.
21. januar 2015
Alder:
18 mdr.
Rytme - 18 mdr.
Kære Helen
Vores datter på snart 19 måneder er efterhånden blevet rigtig god til at sove.
Vi har haft mange problemer med afbrudt søvn, og vi har kunne mærke, at hun har haft meget brug for nærhed. Og det har vi naturligvis givet hende.
Nu kan godt selv falde i søvn, men det tager gerne op mod tre timer hver aften.
Hun får læst bog, vi taler dagen igennem og siger godnat. Og så ligger hun ellers og pludrer og kalder på os med jævne mellemrum (hun kan ligge op til 15-20 min alene, hvor hun ligger og synger, tæller sine fingre osv.)
Når hun falder i søvn, sover hun typisk godt. Problemet er bare, at hun kan sove helt til kl. 8 - nogen gange længere. Og det giver jo god mening, fordi hun tit først sover kl. 10.
Vi kan ikke lide at vække hende, så vi venter til absolut sidste øjeblik, og har så gjort morgenmad og tøj parat. Men så har vi jo typisk kun 1/2 time sammen, inden vi skal op på cyklen og hen i vuggestuen.
Synes du vi skal vække hende kl. 7, så vi har bedre tid? Og så hun måske falder i søvn tidligere om aftenen?
Hun sover i øvrigt fint i vuggestuen - typisk 1 1/2 til 2 timer.
Jeg håber, du kan hjælpe, så vi måske kan få lidt af vores voksentid tilbage om aftenen.
Bedste hilsner
Lina