Middagslur - 3 år, 4 mdr.

18. november 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 4 mdr.

Middagslur - 3 år, 4 mdr.

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål vedr. min dreng på 3 år og 4 måneder.

Han går i børnehave mandag til torsdag - fredag har vi alle fri.
Det er altid mig der henter og jeg henter ungerne på cykel. Min søn sidder foran på sådan et jernsæde og hver dag (det slår aldrig fejl) falder han i søvn med armene på styret og hovedet på armene - så han er tydeligvis ekstremt træt. Turen tager ca 20 minutter og han sover efter ca. 5.

Når han har fri holder tager han også ofte en lur, men ikke altid.

Han er jo langt over middagsluralderen og der er heller ikke nogen på hans stue, der sover middagslur. Jeg har i en periode fastholdt overfor personalet, at han skal ind og ligge (de har et sove rum) i en halv time ca. og hvis han så ikke er faldet i søvn kan han komme ud på legepladsen til de andre. Personalet synes dog ikke det er en god idé både fordi han stritter imod og hellere vil ud at lege med sine kammerater og ...

Annonce

... fordi (tror jeg) de synes det er synd for ham, at han skal sove, når de andre på stuen ikke skal - så han bliver lidt anderledes. Så de sidste par måneder har han ikke sovet middagslur, men med det resultat, at han falder i søvn på cyklen hjem og jeg synes det er så synd, hvis han går og er helt smaddertræt om eftermiddagen i børnehaven.

Børnehaven har ikke noget problem med at putte ham ind, hvis det er den beslutning vi tager som forældre, men de udtrykker bare, at de ikke synes det er en god idé ift. samværet med de andre børn - min intuition siger mig bare at han er sådan en, som har brug for en lille skraber om eftermiddagen, men klart jeg kommer lidt i tvivl, når personalet siger noget andet.

Om aftenen falder han i søvn mellem 19 og 20 og han står op kl. ca. 6. Han er i institution fra ca 8:30 - 16. Han spiser fint og er aldersvarende i udviklingen og leger fint med alle de andre børn på stuen.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor