Brev:
Slut med aftenflasken
20. oktober 2014
Alder:
15 mdr.
Slut med aftenflasken
Kære Helen
Vores datter er nu 15 mdr, og vi synes, at det er på tide at vænne hende fra aftenflasken.
Hun er en stor pige og spiser for det meste godt om dagen.
Hun får lige nu 210 ml, og det drikker hun stort set altid.
Vores aftenrutine er lige nu således:
17.30-17.45: aftensmad
18.15-19.30: bad (ikke alle dage), nattøj, leg
Hun får noget aftengrød omkring kl. 19, hvis vi ikke synes hun har fået spist nok aftensmad.
19.30-19.40: godnat, får sin flaske i mørke på armen, ligger og putter lidt på armen, bliver lagt i seng, vi synger til hun sover. Hele putte seancen tager ca. 15-20 min og det er hurtigt.
Hvis vi gerne vil vænne hende af med flasken, hvordan gør vi det bedst?
Vi vil også gerne lære hende at falde i søvn selv uden vi sidder der men er det noget vi skal gøre samtidig hvis vi alligevel laver om på ritualerne eller er det for meget på samme tid?
Da vi skulle vænne hende af med natflasken tog vi bare en kold tyrker og hun var kun ked og urolig i ca. 2 nætter.
Glæder os til at høre fra dig.
Hilsen forældrene