Brev:
Kan kun sove med bryst - 11 mdr.
4. september 2014
Alder:
11 mdr.
Kan kun sove med bryst - 11 mdr.
Hej Helen
Håber du kan hjælpe os.
Kort opdatering: Vores pige bliver 1 år i denne mdr og er et kolik og følsomt barn. Vi er lige blevet færdig med at børste hende som vi har gjort gennem 3 mdr. Hun har altid sovet meget dårligt.
Som tidligere beskrevet sover hun med mig i vores seng og jeg ammer hende i søvn. Hun vil ikke tage sut og det er den eneste måde jeg kan få hende til at sove. Hun bruger mit bryst som sut gennem hele natten, hvilket kan give rigtig mange opvågninger. Jeg bliver derfor også nødt til at gå i seng med hende når hun skal have hendes to lure om dagen fordi hun bruger mit bryst som sut og som tryghed.
Tænker som tidligere nævnt, at jeg gerne snart vil stoppe med at amme, samtidig med jeg tænker det kunne være rart at jeg ik alting behøvet at ligge ved siden af i sengen gennem hele hendes søvn. Du kom med råd om, at jeg skulle begynde at droppe at amme hende om formiddagen men istedet for hende til at sove i barnevogne, hvor hun først skulle sidde op. Det gik bare så godt. Vi gik ca 20 min hvor hun sad og kiggede og så lagde jeg hende ned uden hun brokkene sig overhovedet og i løbet af 5 min sov hun og tog sig en ordentlig lur på 1 1/2 time.. Så jeg begyndte også at gøre det om eftermiddagen, hvor jeg dog ammede inden på denne tur. Det gik også bare så godt og hun sov omkring 2 timer!! Hvilket hun aldrig havde gjort før.. Ligeså snart hun sov kørte jeg hende hjem og satte hende, jeg behøvede ik at gå med hende. Det har jeg altid skulle gøre tidligere. Det gik rigtig godt i lidt over 2 uger og så gik min mand med hende og siden da kan jeg slet ik ligge hende i den.
Hun skriger så meget så hun nærmest ik kan få vejret og bliver helt panisk og prøver at komme op elle vende sig. Jeg har prøvet at fortsætte med at gå mens hun græder, jeg har prøvet at holde hende nede, jeg har prøvet at synge etc. Intet hjælper før hun kommer op igen.. Jeg har prøvet at holde lidt pause med det nogle dage og prøvet igen men hun skriger meget voldsomt med der samme. Jeg er af den overbevisning at man ik bør falde i søvn når man græder, så vi ligger igen i sengen, hvor jeg igen ammer hele tiden!
Så Helen håber du kan hjælpe os! Hvordan skal vi gribe det an? Skal vi bare lade hende græde og holde hende nede? Det virker bare så forkert? Og hvordan kan jeg stoppe med at amme nu og trappe ned?
Samtidig sover hun nu max 1 time pr lur (2 lure) og er vågen i hvertfald hver time hele natten, så hun (vi) er jo megatrætte og får slet ik nok søvn. Men hvis jeg går tidligere om med hende kan jeg ik få hende til at sove. Det går ca 3 timer fra hun vågner fra natten til hun sover igen og 4 mellem de to andre. Vi står op ca kl 8, sover igen fra 11-12. Sover igen fra 16-17 og så i seng kl 21.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Marlene