Brev:
Putning af begge børn på samme værelse
23. juni 2014
Alder:
3 mdr.
Putning af begge børn på samme værelse
Hej Helen,
Nye udfordringer på vej :)
Vi bor i en stor lejlighed, med et kæmpe soveværelse og et lidt mindre værelse. Drengene skal dele, så de har det store.
Loui er kun 3 1/2 måned, men en stor dreng på 67 cm og 8 kg. Han vokser snart ud af sin vugge som han sover i på vores mindre soveværelse.
Når den ikke går længere, får storebror en halv høj køjeseng med hule nedenunder (han ved det godt og han GLÆDER sig:)) Loui skal så overtage hans junior tremme seng.
Der er desværre på ingen måde plads til junior tremmesengen i vores soveværelse. Så Loui må sove på samme værelse som storebror. Men hvordan griber man lige det an mht putningen?
Loui er træt ved 19-20 tiden, det fungere godt for os at gi ham evt bad, nattøj, går ind i værelset med dæmpet el slukket lys, giver flaske, han får sin putteklud og sut og bliver herefter lagt i vuggen, vi sidder normalt lidt hos ham, engang i mellem kan det godt tage op til 20-30 min før han er helt rolig og sover tungt.
Victor derimod har krudt i måsen, han bliver først puttet ved 20-21 tiden, men kan godt være længe om at falde i søvn, han kalder, synger, klapper, stiger ind og ud af sin seng osv. Han vil højst sandsynlig vække Loui.
Hans putteritual er evt bad, nattøj, en banan og vand. Vi går ind i hans seng, vi læser en bog, synger en sang også godnat. Og herefter starter showet med ham :)
Når Loui er rykket på hans/deres værelse om en måneds tid, ku man gå ind i vores seng og hygge, læse og synge. For så at gå på børneværelset og ligge ham i seng. Men det er svært at forklare en dreng på 2 1/2 at man skal hviske og være stille fordi nu sover lillebror også på værelset - eller hvad mener du?
Der kommer helt sikkert nogen bump på vejen, Victor siger Loui meget gerne må få hans seng og sove på hans værelse. Men svært bliver det når Loui ligger og sover allerede og Victor skal ligges ind. Glæder mig til Loui kommer i den alder hvor de kan puttes samtidig, få læst historie sammen osv.
Har du nogle gide ideer til hvordan vi kunne gribe det an?
Kærligt mor til 2