Brev:
Vågner mange gange natten, lige pludselig
18. marts 2014
Alder:
9 mdr.
Vågner mange gange natten, lige pludselig
Hej Helen
Jeg roder lige pludselig voldsomt med Arthur og nattesøvnen. Han har aldrig været en baby der bare sov igennem. Vi har da som regel skulle give sut 3-5 gange om natten og der har været perioder hvor han en enkel gang er vågnet op og snakket i 30-45 min. Men nu er det pludselig ændret for nogle uger siden/en lille måned
Han er nu 9 1/2 mdr og indenfor en lille måneds tid, er det blevet værre og værre. Han vågner, i søvne og græder. Vi stikker ham sutten. Det har i lang tid gået med "bare" at gøre det i 3-5 gange hver nat.
Nu vågner han, vil ha sut, men er så motorisk urolig at han 5 min efter vil ha sut igen. Det kan forsætte i en time. Hvis det er ud på natten ender han jo op med at vågne for meget op, sætter sig op, og kan ikke nemt falde i søvn. Jeg syntes jo slet ikke jeg får sovet, når jeg konstant render inde ved ham. Han bliver ikke nødvendigvis ked når jeg går fra ham, men bøvler rundt i den seng.
Han spiser og får fint med mælk. Han sover ca 2 timer om formiddagen og 45 min om eftermiddagen og puttes kl ca 19 (kan ikke trække ham længere der).
Putning om dagen er også blevet et kæmpe problem. Jeg bliver nødt til enten at give en flaske i barnevognen eller stå og holde ham på brystet og holde ham nede, for at han ikke rejser sig. Putning om aftenen er knap så svært, men ofte skal jeg også ind der og ligge ham ned mange gange.
Jeg er i tvivl om vi er i en fase, hvis ja, hvordan takler jeg det bedst? Og hvor længe er de normalt.
Han har også fået to undertænder for nyeligt (nok ca 3 uger siden den første begyndte) og propper alt i munden. Æder fx indkøbsvognen når han sidder i den. Hvor længe kan det være tand irritation. Troede max det varede et par dage og er alle 20 tænder lige bøvlet, hvis det her er hvad det munder ud i???
Med venlig hilsen :)