Natteroderi efter maveinfektion

24. marts 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Natteroderi efter maveinfektion

Hej Helen!

Vi fik fornylig hjælp fra dig, til at få vores søn på 5 måneder til at sove lidt bedre om natten. Dine råd hjalp, tusind tak!

Vi har fået mere struktur på hans måltider og lure i løbet af dagen, så han sover bedre om natten... Eller det gjorde han da i en kort periode!
Så blev vores lille pus syg med en maveinfektion, og var syg i en uges tid. Han sov på skæve tidspunkter, spiste dårligt og fik selvfølgelig lov at sove på vores arm, i vores seng eller i sin egen seng - hvad der nu end virkede!

Nu er han rask, og vi har fået en meget bevidst lille basse! Han er HELT ulykkelig når han bliver lagt i sin seng om ...

Annonce

... aftenen, og meget svær at få til at sove. Hvad er den bedste metode til at få ham til at falde i søvn af sig selv, helt drama-frit?
Han vågner desuden nu cirka en gang i timen HELE natten igennem. Nogle gange fordi han er sulten, nogle gange skal han bare lige vide, vi er der!
Desuden er han umådelig svær at få til at tage lidt længere lure i løbet af dagen!

Hvordan i alverden kommer vi ud af den onde cirkel? Han spiser godt om dagen, faktisk har han taget et gevaldigt appetitspring efter han er blevet rask. Han får (efter råd fra dig) grød/mos to gange om dagen. Skal vi opgradere til tre gange om dagen?

Tak for svar :o)

Hilsen Hanna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet