Hvordan kommer vi fra 3 til 2 lure?

22. oktober 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Hvordan kommer vi fra 3 til 2 lure?

Kære Helen

Nu er vores søn ved at blive 7 mdr. Han trives godt og fungerer godt med sine 77cm og 11,5kg. Lidt af en basse;-) Jeg har dog nogle overvejelser ift søvn i løbet af dagen jeg ikke helt selv kan finde løsningen på. Planen for dagen ser ofte således ud;

6.00 vågner og får lidt flaske ca 110ml
7.30 spiser havregrød og får vand på kop
8.30-9.00 puttes til lur med lille flaske 50-100ml. Kan her sove 1,5-2,5 timer
11.30 ca får han mos og vand af kop + mad i hånden.
13.00-13.30 puttes til lur med flaske ca 110ml. Sover for tiden kun 30 min vågner og er IKKE til at få til at sove videre......
15.00 grød, vand på kop og frugt i hånden. ...

Annonce

...
16.00/16.30 flaske 110ml og tager den sene lur på 30-45 min
18.00 mos, vand på kop og mad i hånden.
19.30 flaske ca 200ml og puttes. Er nem at få i seng.
Sover som oftest til næste morgen kl 6.00, men en gang imellem skal han have flaske ved4-5 tiden.

Mit spørgsmål går på om planen er ok, men også på hvordan vi kommer fra tre til to lure??? Jeg ville også gerne at han tog den længste lur over middag, men da han sover længe formiddag og dårligt over middag pt. har jeg svært ved at lure, hvordan vi gør det? Skal vi vække ham efter en times formiddagslur og så håbe han sover længere over middag??

Håber meget du kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Betzy

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor