Brev:
Hvordan kommer vi fra 3 til 2 lure?
22. oktober 2012
Alder:
7 mdr.
Hvordan kommer vi fra 3 til 2 lure?
Kære Helen
Nu er vores søn ved at blive 7 mdr. Han trives godt og fungerer godt med sine 77cm og 11,5kg. Lidt af en basse;-) Jeg har dog nogle overvejelser ift søvn i løbet af dagen jeg ikke helt selv kan finde løsningen på. Planen for dagen ser ofte således ud;
6.00 vågner og får lidt flaske ca 110ml
7.30 spiser havregrød og får vand på kop
8.30-9.00 puttes til lur med lille flaske 50-100ml. Kan her sove 1,5-2,5 timer
11.30 ca får han mos og vand af kop + mad i hånden.
13.00-13.30 puttes til lur med flaske ca 110ml. Sover for tiden kun 30 min vågner og er IKKE til at få til at sove videre......
15.00 grød, vand på kop og frugt i hånden. ...
...
16.00/16.30 flaske 110ml og tager den sene lur på 30-45 min
18.00 mos, vand på kop og mad i hånden.
19.30 flaske ca 200ml og puttes. Er nem at få i seng.
Sover som oftest til næste morgen kl 6.00, men en gang imellem skal han have flaske ved4-5 tiden.
Mit spørgsmål går på om planen er ok, men også på hvordan vi kommer fra tre til to lure??? Jeg ville også gerne at han tog den længste lur over middag, men da han sover længe formiddag og dårligt over middag pt. har jeg svært ved at lure, hvordan vi gør det? Skal vi vække ham efter en times formiddagslur og så håbe han sover længere over middag??
Håber meget du kan hjælpe!
Med venlig hilsen
Betzy