Brev:
Kan forældre skiftes til at putte?
18. oktober 2012
Alder:
21 mdr.
Kan forældre skiftes til at putte?
Kære Helen,
Det er over et år siden at jeg har skrevet til dig sidst. Men jeg var rigtig glad for dit svar til mig. Spørgsmålet handlede om at min datter skulle lære at falde i søvn uden mit bryst inden hun skulle starte i vuggestue:) Dit svar beroligede mig meget og som du skrev, så gik det hele jo:)
Jeg brugte de råd du gav mig. Et lille trick fandt jeg også på. Jeg begyndte at stige på bussen med barnevognen når hun skulle sove. (fordi jeg havde gode erfaringer med at hun faldt i søvn i bilen) Og så sad hun i barnevognen og faldt i søvn. Det virkede:) og så var det ligesom hun derefter fandt ud af at hun skulle sove i barnevognen. Måske nogen andre kan bruge dette fif også:)
Mit spørgsmål denne gang handler også om at skulle falde i søvn. Hos os er det mig der putter vores datter hver aften. Jeg er glad for den tid jeg har sammen med hende hver aften, og vil gerne være den der putter hende i fleste aftener. Men indimellem kan der jo være aftener hvor jeg har ting jeg gerne vil have ordnet. Tænker du, at det er fint hvis det feks er mig der putter de fleste aftener og så min mand evt to aftener om ugen? Eller er det forkert? Er det bedst at det er den samme forælder hver aften?
Kærlig hilsen
Moren