Brev:
Sove igennem, hvornår?
28. september 2012
Alder:
6 mdr.
Sove igennem, hvornår?
Hej Helen,
Hvornår kan man forvente at børn begynder at sove længere stræk om natten og hvornår skal/kan man selv gøre en aktiv indsats for dette??
Vores dreng bliver 6 måneder om 14 dage. Han spiser 2 gange om natten og får derudover også sutten nogle gange. Jeg synes det begynder at tære på kræfterne!!
Vore dag ser ca således ud:
Kl. 6 han vågner og er frisk. Han kommer over i min seng, vi putter og hygger
6.45 står vi op. Han skiftes, og leger lidt selv på legetæppet
7.30 han får flaske (spiser mellem 120 og 150 ml)
Kl. 8 puttes til lur! Han sover her halvanden til 2 timer
Kl. 10 han står op, får grød med frugtmos. Bliver skiftet. Vi leger
Kl. 12 han får flaske (spiser mellem 120 og 150) og bliver puttet til lur igen. Her sover han 1-2 timer afhængig af hvor længe 1. Lur var
Kl. 14 han står op, bliver skiftet, vi leger og han får en flaske. Han spiser dog sjældent så meget. Måske kun ca 80-100 ml. Herfra og til kl. 18 sover han nogle gange en lille lur på 20-30 min. Andre dage gør han ikke. Men han er lidt tvær og kræver virkelig meget underholdning. Man er utrolig meget på.
Kl. 18 får han kartoffelmos og derefter en flaske hvor han spiser ca 120. Efter der er vi stadig meget på. Nogle gange kommer han i bad, andre gange leger vi bare. Han e sådan set grydeklar ved 19 tiden, men så står han op ved 5 tiden. Derfor trækker vi ham det bedste vi kan.
Kl. 19.45 får flaske spiser 150-170 ml og puttes i seng uden problemer
Kl. 23-24 får flaske spiser 150
Kl. 3 får flaske spiser 100
Ja og så forfra igen :-)
Jeg synes aftenener er tunge fordi man er helt vildt meget på og så trænger jeg snart til mere end 3-4 timers sammenhængende søvn!!!!
Han sover i tremmeseng i vores soveværelse. Vil det være en ide at rykke ham på eget værelse???
Med venlig hilsen
Mie