Sove igennem, hvornår?

28. september 2012

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sove igennem, hvornår?

Hej Helen,

Hvornår kan man forvente at børn begynder at sove længere stræk om natten og hvornår skal/kan man selv gøre en aktiv indsats for dette??

Vores dreng bliver 6 måneder om 14 dage. Han spiser 2 gange om natten og får derudover også sutten nogle gange. Jeg synes det begynder at tære på kræfterne!!

Vore dag ser ca således ud:

Kl. 6 han vågner og er frisk. Han kommer over i min seng, vi putter og hygger
6.45 står vi op. Han skiftes, og leger lidt selv på legetæppet
7.30 han får flaske (spiser mellem 120 og 150 ml)
Kl. 8 puttes til lur! Han sover her halvanden til 2 timer
Kl. 10 han står op, får grød med frugtmos. Bliver skiftet. Vi leger
Kl. 12 han får flaske (spiser mellem 120 og 150) og bliver puttet til lur igen. Her sover han 1-2 timer afhængig af hvor længe 1. Lur var
Kl. 14 han står op, bliver skiftet, vi leger og han får en flaske. Han spiser dog sjældent så ...

Annonce

... meget. Måske kun ca 80-100 ml. Herfra og til kl. 18 sover han nogle gange en lille lur på 20-30 min. Andre dage gør han ikke. Men han er lidt tvær og kræver virkelig meget underholdning. Man er utrolig meget på.
Kl. 18 får han kartoffelmos og derefter en flaske hvor han spiser ca 120. Efter der er vi stadig meget på. Nogle gange kommer han i bad, andre gange leger vi bare. Han e sådan set grydeklar ved 19 tiden, men så står han op ved 5 tiden. Derfor trækker vi ham det bedste vi kan.
Kl. 19.45 får flaske spiser 150-170 ml og puttes i seng uden problemer
Kl. 23-24 får flaske spiser 150
Kl. 3 får flaske spiser 100

Ja og så forfra igen :-)

Jeg synes aftenener er tunge fordi man er helt vildt meget på og så trænger jeg snart til mere end 3-4 timers sammenhængende søvn!!!!

Han sover i tremmeseng i vores soveværelse. Vil det være en ide at rykke ham på eget værelse???

Med venlig hilsen
Mie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder