Vil ikke sove, tager bleen af

7. juni 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Vil ikke sove, tager bleen af

Hej Helen!

Vi er en familie på 5. Vores den mindste er 2 år og 1 mdr. Hun er en dejlig pige, altid glad og aktiv.

Der har aldrig været problemer med vores lille guldklump, men for et par måneder siden begyndte vores skat at lave ballade, når hun skulle i seng. I starten var det bare lidt skrigen i et par minutter, ikke noget usædvanligt, og så sov hun.

En aften var hun rigtig stædig og græd meget, vi gik ind og kiggede til hende løbende, men det blev ikke bedre. Til sidst resulterede det i at hun tog bleen af og så tissede i sengen. Vi tog hende op og skiftede sengetøj og gjorde hende ren.

I den næste tid blev det en vane for hende, og vi gik jo altid ind i værelset, da vi vidste at hun nok ville ...

Annonce

... tisse igen, det har dog udartet sig til at hun prutter i bleen og så tager bleen af og smørrer prut rundt i sengen og på sig selv.
Vi tager hende op, gør sengen ren og bader hende, men 10 minutter senere kan hun kalde igen fordi hun har tisset og så starter det hele forfra.

Vi er total fortvivlet, da vi har prøvet mange ting såsom; ligge sammen med hende indtil hun sover (det ender altid med at hun holder sig vågen indtil jeg falder i søvn). Vi er gået ind til hende hver gang hun kalder, så ulykken ikke sker (men det er hvert 3 minut fra kl. 19.15-21.30).

Vi er ved at være godt slidt! Har du nogen gode råd. Jeg har ikke mødt nogen endnu, som har været udsat for noget lignende.

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte