Søvn vaner... op ad bakke

8. maj 2012

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvn vaner... op ad bakke

Hej Helen :-)

Det lidt opad bakke mht. min datters søvn vaner.

Om dagen græder hun i barnevognen, medmindre man vugger hende i søvne, det kan tage lige fra 5 min. til 35 min. Har prøvet og putte hende på en god måde og lade hende sidde og kigge lidt ud i haven først indtil hun bliver træt, men det ender altid med at hun bliver så ked af det. Hun får sin nusseklud, som hun også sover med om natten. Sut bruger hun ikke.

Om aften falder hun i søvn til mit bryst, som du har sagt er helt fint. Men her for det senest er hun begyndt at vågne en time til halvanden efter. Så nogle gange får hun bryst kl. 20.50, 22.30 og igen kl. 24.00. Derudover vågner hun et par gange om natten, inden det er måde. Hun har også haft en ...

Annonce

... nat, hvor hun er begyndt og vågne en gang i time...... Indtil jeg ved en fire tiden tager hende ind til os og sove.
Derudover er hun begyndt at have aftener, hvor hun fx skal have bryst kl. 19, kl. 20 og så kl. 21, hvor hun falder i søvn.

Vi havde ellers lige 4 dage, hvor det gik rigtig godt og hun kun vågnede en gang for meget om natten! Men nu er det værre end før.....

Jeg har prøvet og trappe amning ned om natten, men da det er så mange gange, så ender det ofte med, at jeg selv falder i søvn pga. jeg er sååå træt. Jeg har også prøvet, at når jeg lirker mit bryst ud af hende ved nedtrapning af amning om natten, så vågner hun bare flere gange.

Håber du kan hjælpe os med at få en bedre soverytme med vores datter

:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.