Vil ind til mor og far om natten

4. februar 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Vil ind til mor og far om natten

Hej Helen.

Så skal vi bruge lidt gode råd igen....

Matthes er nu 2 1/2 år gammel og er en sød, fræk og selvstændig dreng :-)

Vi har vores kampe med ham, men prøver at rumme ham og takle det med bestemthed, smil og afledning.... selvom det nogen gange er lidt en udfordring.

Vores problem er at han vågner og kan være meget ked og vred om natten. Han vil meget gerne ind til mor og far, vi har soveværelse lige ved siden af ham og går selvfølgelig ind til ham med det samme.

Problemet er at der kommer en lillesøster om et par mdr og derfor har vi besluttet at det er bedst at han bliver vendet fra at sove i mor og fars seng inden hun kommer - så det ikke er pga hende at han ikke kan komme ind til os. Vi tænker at hun vil vække ham for meget, når hun også er der og ...

Annonce

... græder og skal have mad om natten.

Når han vågner og er vred/ked (han råbegræder nærmest) så må vi intet gøre, han vil ingenting han kaster sut, bamse og dyne væk. vi skal være der men gå væk osv. det vi gør nu er at sige "det er nat vi skal sove - godnat skat" elign. vi sidder der gerne hvis han vil have det, men tit bliver han mere hys af det. Det der hjælper nogen gange er at sige at mor eller far går, hvis han ikke stopper med at råbe. så vil han gerne puttes med sutten igen og lægger sig til at sove.

Han kan fortiden vågne sådan 3-4 gange om natten. og det kan tage op til en time at få ro på ham igen, hvor vi så går fra og til.

Har du nogle gode råd eller går vi det rigtige?

Kærlig hilsen

Lea, der håber at vi kan vende det inden lillesøster kommer:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg