Brev:
Vil ind til mor og far om natten
4. februar 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
Vil ind til mor og far om natten
Hej Helen.
Så skal vi bruge lidt gode råd igen....
Matthes er nu 2 1/2 år gammel og er en sød, fræk og selvstændig dreng :-)
Vi har vores kampe med ham, men prøver at rumme ham og takle det med bestemthed, smil og afledning.... selvom det nogen gange er lidt en udfordring.
Vores problem er at han vågner og kan være meget ked og vred om natten. Han vil meget gerne ind til mor og far, vi har soveværelse lige ved siden af ham og går selvfølgelig ind til ham med det samme.
Problemet er at der kommer en lillesøster om et par mdr og derfor har vi besluttet at det er bedst at han bliver vendet fra at sove i mor og fars seng inden hun kommer - så det ikke er pga hende at han ikke kan komme ind til os. Vi tænker at hun vil vække ham for meget, når hun også er der og græder og skal have mad om natten.
Når han vågner og er vred/ked (han råbegræder nærmest) så må vi intet gøre, han vil ingenting han kaster sut, bamse og dyne væk. vi skal være der men gå væk osv. det vi gør nu er at sige "det er nat vi skal sove - godnat skat" elign. vi sidder der gerne hvis han vil have det, men tit bliver han mere hys af det. Det der hjælper nogen gange er at sige at mor eller far går, hvis han ikke stopper med at råbe. så vil han gerne puttes med sutten igen og lægger sig til at sove.
Han kan fortiden vågne sådan 3-4 gange om natten. og det kan tage op til en time at få ro på ham igen, hvor vi så går fra og til.
Har du nogle gode råd eller går vi det rigtige?
Kærlig hilsen
Lea, der håber at vi kan vende det inden lillesøster kommer:-)