Brev:
Sover uroligt - 5 mdr.
22. oktober 2010
Alder:
5 mdr.
Sover uroligt - 5 mdr.
Hejsa Helen :)
I maj måned blev vi forældre for første gang til en skøn og vidunderlig pige der vejede ved fødselen 3630 gram, Natasja bliver 6 måneder den 8. november og vejer 7 kg i dag:)
Jeg ammede Natasja de to første måneder, men havde desværre ikke nok mælk til hende, så vi begynde at give en flaske i stedet for.
Vores lille pige har aldrig spist særlig meget af gangen, og selvom at hun er i dag snart 6 måneder, spiser hun kun omkring 100-135 ml par gang.
Vores "problem" er at hun sover meget urolig om natten, og hun vågner mange gange hver nat. Det har stået på siden hun var omkring de 3 måneder. Før hen kunne hun sagtens sove mellem 7-10 i streg om natten.
Vi har slet ikke noget imod at stå op om natten, men til sidst bliver vi frustreret over hvorfor hun ikke vil sove mere end 2-3 timer af gangen om natten, og er svær at få til at sove igen. Man kan ikke lade hver med at tænke på, om det er os der gør noget forkert.
Kan lige beskrive hvordan vores hverdag plejer at forløbe :)
Vi står op mellem 06:00 - 07:30 hvor hun får en flaske mme hvor hun ca tager omkring 100 ml
Mellem 09:00 - 10:00 kommer hun hen til formiddags lur hvor hun igen spiser mme ca 120 ml. Her sover hun mellem 1 til 2 timer.
Mellem 10:30 og 11:30 vågner hun fra formiddags lur, og der får hun hirsegrød med frugt top på, og vand af kop.
Mellem 12:30 og 13:30 hen til middags lur, og der bliver hun puttet med en flaske hvor hun ca spiser mellem 100-120 ml mme. Her sover hun mellem 2½ og 3 timer.
Mellem 15:00 og 16:30 vågner fra middagslur, her får hun risgrød med frugt top og vand af kop.
Mellem 18:00 og 18:30 får hun kartoffel mos og grønsags mos og vand af kop.
Mellem 19:30 og 20:00 bliver hun puttet og får en flaske med mme ca 100-120 ml.
Mellem 22:30 og 24:00 vågner og får en flaske og der tager hun alt fra 60ml til 100 ml.
Mellem 01:30 og 03:00 vågner og får en flaske med mme tager alt fra 40-100 ml.
Mellem 04:00 og 05:00 vågner og tager alt mellem 40-100 ml, nogen gange er det nok bare at give hende sutten.
Andre nætter er det bare noget værre rod, der er vi måske oppe 7-10 gange.
Det skal lige siges at det ikke er ret længe siden vi begyndte at give hende det 3. ske måltid:)
Vi synes vi har prøvet alt, efterhånden.
Vores lille pige er blevet rigtigt god til at falde i søvn selv, det tager kun omkring 10 min så sover hun, vi skal selvfølgelig ind og give hende suttet et par gange, men ellers falder hun i søvn selv :)
Hun sover også på eget værelse og har gjort det siden hun var 2½ mdr gammel.
Når Natasja er vågen er hun rigtigt tilfreds og en MEGET glad og smilende baby, som er godt med i hendes udvikling :) Der er næsten aldrig noget med hende :)
Vi glæder os meget til at høre fra dig :)
Kærlig hilsen
Hanne og Frank :)