Længere vågne perioder

29. december 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Længere vågne perioder

Hej Helen.

Jeg oplever at min søn er begyndt at tage mere korte lure i løbet af dagen. Han er nu 5½ mdr og har tidligere sovet pænt meget hver dag. Normalt snupper han 1½ til 2 timer af gangen 3 gange i løbet af dagen.

Men nu er det nærmest som om han kun kan sove 45 min til en time af gangen. Dette resulterer dog i at han er lettere irritabel i sin vågen periode, hvorfor jeg forsøger at få ham til at forlænge sin lur. Dette resulterer dog stort set ...

Annonce

... altid i at han begynder at græde og dermed kommer op igen. Jeg tænker dog om det hele kan skyldes at han er i gang med at ændre sin hverdag, således han har længere vågne perioder, men at dette blot er begyndelsen på det?

Om natten plejer han altid at sove fint igennem. Kommer i seng ved halv otte tiden om aftenen, får en drømmeflaske kl halv elleve - elleve og igen en flaske omkring 5-6 tiden, står så først op omkring 8-9 tiden.

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder