Brev:
Længere vågne perioder
29. december 2009
Alder:
5 mdr.
Længere vågne perioder
Hej Helen.
Jeg oplever at min søn er begyndt at tage mere korte lure i løbet af dagen. Han er nu 5½ mdr og har tidligere sovet pænt meget hver dag. Normalt snupper han 1½ til 2 timer af gangen 3 gange i løbet af dagen.
Men nu er det nærmest som om han kun kan sove 45 min til en time af gangen. Dette resulterer dog i at han er lettere irritabel i sin vågen periode, hvorfor jeg forsøger at få ham til at forlænge sin lur. Dette resulterer dog stort set altid i at han begynder at græde og dermed kommer op igen. Jeg tænker dog om det hele kan skyldes at han er i gang med at ændre sin hverdag, således han har længere vågne perioder, men at dette blot er begyndelsen på det?
Om natten plejer han altid at sove fint igennem. Kommer i seng ved halv otte tiden om aftenen, får en drømmeflaske kl halv elleve - elleve og igen en flaske omkring 5-6 tiden, står så først op omkring 8-9 tiden.
Med venlig hilsen
Pia