Den Kære Søvn- not... episode 4

23. august 2009

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Den Kære Søvn- not... episode 4

Hej igen.

Dette er mest en opdatering.
Der er nu fem uger siden, vi fik de første gode råd fra dig om, hvordan vi fik vores yngste til at sove bedre. Der er desværre ikke sket nogle forbedringer, selvom vi har gjort en kæmpeindstats. Han er nu 11½ måned og vi er ret udmattede af at prøve alt muligt, og samtidig af, ikke at få tilstrækkelig søvn. Det slider.

Nu er der i mellemtiden sket noget nyt, der forklarer hans mønster med små korte søvnperioder og megen ubehag ved søvn, sengetid o.l.

Efter at have haft tredagesfeber, mente jeg, at hans vejrtrækning var blevet yderligere "hvæsende". Han er blevet tjekket for såvel RS som falsk strubehoste og astmatisk bronkitis (og kun lægerne har styr på hvad mere). Ingen sygdomme der. Alligevel mente jeg, at lægen burde tjekke ham igen (mandag den 17. august). Hun kunne så konstarere, at han HAR astma. Vores læge sagde, ...

Annonce

... at astmaen alene kunne forklare hans vanskeligheder ved søvn.

Det betyder, at nu - hvor han er sat i behandling - er vi naturligvis fulde af fortrøstning og tror på, at når vi nu har fået ham lært at sove (om et par uger måske) og medicinen for alvor er begyndt at virke, så skal det hele nok blive godt.

Jeg havde virkelig brug for at skrive dette til dig, fordi det tager hele skyldfølelsen af ikke at gøre det godt nok fra os, og vi er lettede, selvom vi er trætte. Men jeg skriver også for at høre, om du har nogle gode tips og råd, eller nogle kloge ord, til os i den situation vi er i nu: at vi skal lære ham at sove helt forfra. Vi kan naturligvis bruge alt det, du allerede har rådgivet om (søvnassociationer f.eks.), men er der noget, der er specielt i forhold til astmabørn (også succeskriterierne).

Mange hilsner
De fortrøstningsfulde forældre til to lækre drenge.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.