Brev:
Pottetræning - 2 år
22. august 2021
Alder:
2 år
Pottetræning - 2 år
Hej Helen!
Vi skriver til dig for at få lidt råd og vejledning i pottetræning.
Vores datter på 2 år er ret fremme i skoene, hvad angår dette og vi vil bare være sikker på at gribe det korrekt an og ikke "masse på".
For 3 måneder siden havde bedsteforældrene købt en potte, som vi bestemt ikke havde regnet med at hun ville forstå hvad var. Men hun satte sig på den og syntes det var sjovt at sidde med mor og far på toilettet. Vi tænkte "okay fedt!" og begyndte at tilbyde hende potten et par gange om dagen, hvilket også gav resultater med både tis og pølser et par gange. Men pludselig blev hun sur på den og ville ikke. Vi stod også midt i en meget travl tid med flytning så vi tænkte at det måske kunne være en reaktion på det og pressede hende ikke, spurgte bare en gang imellem og hun ville med ud, hvor det oftest blev et klart "nej".
Men så her på det sidste er hun begyndt at være interesseret i den igen. Vi gør dog ikke noget regelmæssigt blot når en af os skal derud spørger vi om hun vil med, hvilket hun måske i 50 % af gangene gerne vil. Vi er for øvrigt begyndt at bruge bukseble i denne periode.
Vores spørgsmål går på om vi skal fortsætte sådan eller om vi skal være mere aktive omkring det og fx indføre at efter hvert måltid og inden man skal sove skal man ud på potten?
Håber du har nogle gode ideer/råd!
Med venlig hilsen
De potteglade forældre